Iranian Agriculture News Agency

سفر وزیر جهاد کشاورزی به دیار نخل و کارون

وزیر جهاد کشاورزی طی سفری یک روزه با هدف بهره‌برداری از طرح‌های بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده وارد استان خوزستان شد.

سفر وزیر جهاد کشاورزی به دیار نخل و کارون

به گزارش خبرگزاری ایانا در خوزستان، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در سفری یک روزه به استان خوزستان به همراه استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و هیات همراه ضمن بازدید از طرح جنگل‌کاری موسوم به طرح ریزگردها، از طرح‌های بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان خوزستان بهره برداری می کند.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از قرارگاه بیابان زدایی و کانون های ریزگرد اظهار کرد: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، استانداری خوزستان، دستگاه‌های ذیربط و بخش‌های مختلف از جمله موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، کار بسیار بزرگی در استان در حال انجام است.

وی ضمن اشاره به برنامه های در دست اقدام از جمله هدایت سنگی روان آبها و سیلاب‌ها افزود: یکی از مباحث مهمی که دغدغه مسئولان ذیربط است بحث توسعه زراعت به صورت اصولی است که در این راستا کشاورزی حفاظتی کمک بسیار موثری برای توقف بیابانزایی محسوب می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که گیاهان چند ساله مقاوم در زراعت یکی از برنامه هایی خواهد بود که امروز به بخش زراعت استان توصیه خواهد شد، تصریح کرد: در این راستا کشت گیاهان دارویی یکی از موارد توصیه شده خواهد بود.

خاوازی همچنین بر تکثیر و پرورش دام تاکید و عنوان کرد: با توجه به بازدیدهای انجام شده و شرایط موجود در منطقه، تکثیر و پرورش انواع دام و طیور می‌تواند در دستور کار منطقه قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: در زمینه تامین بودجه و اعتبارات هماهنگی های لازم با استاندار خوزستان و سازمان برنامه و بودجه استان انجام خواهد شد و در این زمینه نگرانی برای استان وجود ندارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید