Iranian Agriculture News Agency

نوروزی اظهار کرد:

تولید ٢ هزار و ٥٩١ تن زیتون در استان خوزستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به یک هزار و ۹۵۹ هکتار سطح زیر کشت باغات زیتون استان گفت: از این میزان سطح زیر کشت ۲ هزار و ٥٩١ تن زیتون استحصال می‌شود.

تولید ٢ هزار و ٥٩١ تن زیتون در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، تورج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۹۵۹ هکتار باغات زیتون در استان خوزستان وجود دارد که این میزان  شامل ۵۰۸ هکتار نهال و یک هزار و ۴۵۱هکتار باغ زیتون بارور است.

وی افزود: از این میزان سطح زیر کشت باغات در استان ۲ هزار و ۵۹۱ تن زیتون استحصال می شود که عمده این تولید در شهرستان‌های ایذه، باغملک، اندیکا و اندیمشک می باشد.

نوروزی در ادامه تصریح کرد: از جمله شهرستان‌هایی که دارای باغات زیتون  هستند می‌توان به دزفول، شوش، شوشتر، آبادان، بهبهان، لالی و مسجدسلیمان نیز اشاره کرد. 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به ارقام زیتون کشت شده در استان اظهار کرد: ارقام عمده کشت شده دراستان خوزستان زرد روغنی وارقام باغملکی ودزفولی است که ۹۰ درصد زیتون تولید شده در باغات خوزستان ارقام زرد روغنی هستند. نوروزی در خاتمه عنوان کرد: زیتون تولید شده در باغات استان، خوراک و مواد اولیه کارگاه کنسروسازی در اندیکا و لالی و ۲ کارگاه روغن کشی در ایذه و باغملک را تامین می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید