Iranian Agriculture News Agency

فاز جدید واکسیناسیون طیور بومی و روستایی بمناسبت روز ملی دامپزشکی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خوزستان از اجرای فاز جدید واکسیناسیون طیور بومی و روستایی در استان خبر داد

فاز جدید واکسیناسیون طیور بومی و روستایی بمناسبت روز ملی دامپزشکی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، بهمن جوشن رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور استان با اعلام این خبر گفت: همزمان با روز ملی دامپزشکی فاز دوم واکسیناسیون طیور بومی روستایی بصورت رایگان در سراسر استان امجام می‌شود.

وی افزود: در این فاز بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه از طیور بومی و روستایی در سطح روستاهای استان خوزستان با واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما بصورت آشامیدنی نسبت به بیماری نیوکاسل ایمن خواهند شد.

جوشن در ادامه تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی خوزستان جهت اجرای این طرح اقدام به تهیه واکسن و تثبیت کننده و دیگر تجهیزات نموده و تمام عملیات بصورت رایگان انجام می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور استان گفت: اجرای مستمر فازهای واکسیناسیون نیوکاسل طیور بومی باعث افزایش سطح ایمنی پرندگان بر علیه این بیماری و کاهش بروز بیماری و تلفات بر علیه بیماری نیوکاسل می‌شود که در فاز اول واکسیناسیون در از ابتدای سال 99 بیش از ۲ میلیون قطعه پرنده روستایی بصورت رایگان بر علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده‌اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید