Iranian Agriculture News Agency

قیمت خرید توافقی شلتوک در خوزستان تعیین شد

قیمت خرید توافقی شلتوک در استان با ۲۲ درصد رطوبت ۶ هزار و ۷۱۰ تومان تعیین شد.

قیمت خرید توافقی شلتوک در خوزستان تعیین شد

به گزارش خبرنگار ایانا درخوزستان، تورج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه تعیین قیمت خرید توافقی شلتوک که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد گفت: در سال جاری ۱۷۹ هزار هکتار از اراضی استان به کشت برنج اختصاص یافته که پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت  ۷۰۰ هزار تن شلتوک برداشت شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ هزار تن برنج سفید از این میزان شلتوک،  حاصل می شود افزود: این میزان برنج تولید شده در شالیزارهای استان دو برابر نیاز استان خواهد بود.

نوروزی در ادامه تصریح کرد: از عمده‌ترین ارقام کشت شده در استان می‌توان به ارقام عنبربو نجفی و در شمال شرق استان عمدتا چمپا اشاره کرد.

در ادامه این جلسه محمد نژادزاده سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز بیان داشت: وظیفه تعیین قیمت کالا بر عهده سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده می باشد ولی در قیمت توافقی دولت برای عرضه و تقاضا ورود نخواهد کرد فقط در صورتیکه قیمت بازار از حداقل قیمت تعیین شده پایین‌تر باشد توسط تعاون روستایی محصول را از کشاورز خریداری خواهد کرد.

جمشید بنی‌فری مدیر تعاون روستایی خوزستان نیز در این جلسه گفت: این سازمان آمادگی خرید ۳۰۰ هزار تن محصول را از شلتوک‌کاران دارد و رایزنی‌ها جهت جذب اعتبار مورد نیاز صورت گرفته است.

لازم به یادآوری است، در این جلسه قیمت توافقی شلتوک با 22 درصد رطوبت 6 هزار و 710 تومان تعیین شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید