Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده گفت:

ایذه کلکسیونی از باغات در استان خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن بازدید از باغ پسته در شهرستان ایذه اظهار کرد: شهرستان ایذه با دارا بودن 2 هزار و 100 هکتار سطح زیر کشت باغات و با وجود شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی می‌تواند به کلکسیونی از باغات در استان خوزستان تبدیل شود.

ایذه کلکسیونی از باغات در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و هیات همراه طی سفر به شهرستان ایذه ضمن بازدید از باغ پسته در این شهرستان گفت: خوزستان بزرگترین تولید کننده محصولات کشاورزی با تولید سالانه بیش از 17 میلیون تن انواع محصولات در کشور محسوب می شود.

وی سهم استان خوزستان را از تولید کل محصولات کشاورزی کشور سالانه 13.5 میلیون تن عنوان و بیان کرد: استان خوزستان در بخش باغبانی نیز از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار بوده که وجود بیش از 70 هزار هکتار سطح زیر کشت باغات استان و تولیدی معادل 3 میلیون 700 هزار تن انواع محصولات باغی گواه این امر است.

امیری زاده در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت بالای شهرستان ایذه در زمینه توسعه باغات تصریح کرد: شهرستان ایذه با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب و متنوع یکی از شهرستان هایی است که می تواند در توسعه باغات استان نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان داشت: ایذه با دارا بودن 2 هزار و 100 هکتار سطح زیر کشت باغات و با وجود شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی می‌تواند به کلکسیونی از باغات در استان خوزستان تبدیل شود.

وی با بیان این مطلب که ایذه ظرفیت توسعه باغات تا 20 هزار هکتار را دارد گفت: همچنین ایذه در زمینه کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران نیز از پتانسیل بالایی برخوردار است.

امیری زاده در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 25 هکتار سطح زیر کشت زعفران در استان وجود دارد که بیش از ۸۵درصد آن در شهرستان ایذه کشت می‌شود و 10 هکتار آن با عملکرد بسیار خوب بارور شده است.

وی ادامه داد: با ورود توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران به کشاورزی قراردادی کشاورزی این شهرستان از جمله باغات توسعه چشمگیری خواهند یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خاتمه بر توسعه کشت باغات در این شهرستان تاکید و عنوان کرد: پیگیری ها جهت صدور مجوزهای لازم برای برداشت از حاشیه سد به منظور توسعه باغات شهرستان ایذه با سازمان آب و برق استان در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید