Iranian Agriculture News Agency

برگزاری وبینار دو روزه بیماری هاری در اداره کل دامپزشکی خوزستان

وبینار آموزشی بیماری هاری به مدت دو روز همزمان با سراسر کشور در اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در حال برگزاری است.

برگزاری وبینار دو روزه بیماری هاری در اداره کل دامپزشکی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، این همایش با محوریت سازمان دامپزشکی کشور و مشارکت مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان شهرداریها و دهیاری های وزرات کشور از طریق ویدئو کنفراس بشکل سراسری در حال انجام است. 

در همین راستا نمایندگان دانشگاههای علوم پزشکی خوزستان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرداری کلان شهر اهواز به میزبایی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در این دوره که به مناسبت روز جهانی هاری برگزار شده شرکت کرده اند.

در این وبینار ماکنعلی ریاست سازمان دامپزشکی کشور از اهداف برنامه های سازمان دامپزشکی جهت پیگیری و کنترل بیماری هاری در دام سخن گفت.  همچنین گویا رئیس محترم مرکز مدیریت بیماریهای واگیر، اهمیت بیماری هاری وبرنامه‌های پیشگیرانه و کنترل هاری در سطح کشور و جامعه را مورد بحث قرار دادند.

لازم به یادآوری است، از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این وبینار تخصصی می‌توان به نقش انستیتوپاستورایران درکنترل هاری در کشور، اقدامات وزارت کشور در کنترل هاری، وضعیت جهانی هاری و همکاری‌های سه جانبه WHO،OIEو FAOدر کنترل و حذف هاری،  آمار و وضعیت حیوان گزیدگی و هاری انسانی در کشور و هاری در حیوانات اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید