Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده بیان خبر داد:

رشد ۱۰۶ درصدی کشت محصولات تابستانه در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی اظهار کرد: در سال زراعی 99-98 کشت تابستانه فراتر از سطح مصوب وزارتخانه در استان انجام شد به طوری که با تمام کمبودهای موجود ۱۰۶ درصد سطح تصویب شده در استان کشت تابستانه صورت گرفت.

رشد ۱۰۶ درصدی کشت محصولات تابستانه در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه‌ای با محوریت گندم، دانه های روغنی و کشت قراردادی که با حضور معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد گفت: در سال زراعی 99-98 کشت تابستانه فراتر از سطح مصوب وزارتخانه در استان انجام شد به طوری که با تمام کمبودهای موجود ۱۰۶ درصد سطح تصویب شده در استان کشت تابستانه صورت گرفت.

وی افزود: درسال زراعی گذشته در سطح ۵۷ هزار هکتار دانه های روغنی کشت شد که از این میزان سطح زیر کشت ۶۸ هزار تن محصول برداشت شد.

امیری زاده با بیان اینکه ۵۵۸ هزار هکتار از مزارع استان نیز زیر کشت گندم رفت اظهار داشت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول گندم در استان تولید، که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان  به کشت چغندر قند در سال زراعی گذشته در سطح ۱۳ هزار هکتار نیز اشاره و تصریح کرد: از این میزان سطح زیر کشت در استان ۷۸۸ هزار تن محصول چغندر قند برداشت شد.

وی ادامه داد: برای سال زراعی 1400-1399 از سوی وزارتخانه برای کشت دانه های روغنی در استان ۸۵ هزار هکتار، ۱۵ هزار هکتار برای چغندر قند و ۵۵۸ هزار هکتار نیز برای گندم مصوب شده است.

امیری زاده گفت:  ۳۸ هزار تن بذر گندم و ۵۱۰ هزار تن بذر کلزا در استان موجود است که توزیع آن آغاز شده است.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی های وزارت‌خانه از جمله الگوی کشت، کشت قراردادی، یاوران تولید و … تحولی عظیم در بخش کشاورزی ایجاد خواهد کرد‌ و ما خود را برای این تحول عظیم آماده کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خاتمه با بیان اینکه در حال حاضر یک جنگ تمام عیار اقتصادی رخ داده است تصریح کرد: ما سربازان این جنگ اقتصادی هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید