Iranian Agriculture News Agency

مشاور وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد:

پتانسیل تولید ۲۰۰ هزار تن کلزا در استان خوزستان

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح دانه های روغنی طی سفر به خوزستان گفت: خوزستان با بیش از ۶۰۰ هزار هکتار کشت انواع غلات، ظرفیت و پتانسیل تولید ۲۰۰ هزار تن کلزا را دارد.

پتانسیل تولید ۲۰۰ هزار تن کلزا در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، علیرضا مهاجر مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح دانه‌های روغنی کشور در جلسه‌ای که با حضور معاون زراعت وزارت متبوع، مدیر کل محصولات اساسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و ایلام، معاونان ومدیران سازمان، مدیران شرکت‌های روغن‌کشی و بانک کشاورزی و مدیران شهرستانی برگزار شد اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در حال حاضر کشور در آن قرار دارد و با وجود تحریم‌های ظالمنه دشمن تدابیری اندیشیده شده تا کارخانجات روغن‌کشی کشت مواد اولیه خود از جمله کلزا را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ضمن اشاره به وجود بذر در کشور افزود: بذر مورد نیاز کشاورزان به خصوص برای مناطق گرم و معتدل به اندازه کافی وجود دارد.

مهاجر در ادامه تصریح کرد: خوزستان به عنوان بزرگترین تولید کننده بذر هیبرید بهاره در کشور محسوب می‌شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه برداشت کلزا با تعطیلات نوروز همزمان خواهد بود باید از هم‌اکنون تدابیر بازم برای این مهم اندیشیده شده و تامین کمباین برای برداشت محصول در دستور کار قرار گیرد.

مجری طرح دانه‌های روغنی کشور در خاتمه عنوان کرد: خوزستان با بیش از ۶۰۰ هزار هکتار کشت انواع غلات، ظرفیت و پتانسیل تولید ۲۰۰ هزار تن کلزا را دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید