Iranian Agriculture News Agency

اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مطالبه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ما پیگیر اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان هستیم.

اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مطالبه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ای که با حضور معاون قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور حقوقی و مجلس و هیات همراه، نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی و معاونان و مدیران سازمان برگزار شد ضمن قدردانی از حضور نماینده و کارشناسان وزارتی در استان به جهت پیگیری، بررسی و حل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان اظهار کرد: طرح 550 هزار هکتاری هدیه مقام معظم رهبری برای دشت‌های خوزستان و ایلام یکی از طرح‌های بزرگ ملی در استان است که با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی و آبادانی این دشت‌ها در این دو استان اجرا شده است.

وی افزود: ما پیگیر اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان هستیم.

امیری زاده در ادامه تصریح کرد: پیگیری مجوز چاه‌های گلگیر، تعیین تکلیف مجتمع‌های در حال احداث دامداری، ارسال گزارش مطالعات بندهای خاکی به معاونت آب و خاک، تخصیص اعتبار برای مطالعه 12 بند خاکی، پیگیری صدور مجوز برداشت از روان آب‌های فصلی و ارائه گزارش کامل از حوزه مسجدسلیمان از جمله مباحث مهم مطرح شده در این جلسه بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین بر حل مسائل و مشکلات و مشکلات کشاورزان تاکید و عنوان کرد: این برنامه‌ها بسیار مهم بوده وجهت پیگیری در دستور کار سازمان قرار دارد چرا که یکی از زیباترین لحظه‌ها نشاندن لبخند بر چهره روستاییان و عشایر محروم است.

در ادامه این جلسه ورناصری نماینده مردم شریف مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تمام ظرفیت هایی که خداوند این مناطق به ودیعه گذاشته آن طور که باید دیده نشده و همچنان محروم مانده است.

وی ضمن اشاره به ظرفیت های این شهرستان ها افزود: یکی از نعمت های بسیار بزرگی که در این مناطق وجود دارد بهره مندی از نعمت آب است، از 35 میلیارد متر مکعب آب ذخیره شده در پشت سدهای کشور حدود 8 میلیارد متر مکعب در این شهرستان‌ها بوده که این مناطق را به لحاظ وجود آب های زیرزمینی به یکی از غنی ترین مناطق تبدیل کرده است.

ورناصری همچنین ضمن اشاره به اراضی دیم قابل کشت استان تصریح کرد: از حدود یک میلیارد هکتار اراضی دیم، حدود 6 هزار متر مکعب در این شهرستان وجود دارد.

نماینده مردم شریف مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی گفت: آب فراوان، زمین های مرغوب، آب و هوای مساعد از دیگر ویژگی های بارز این مناطق محسوب می شود.

وی ضمن اشاره به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اظهار کرد: با توجه به آب موجود در منطقه، این مناطق ظرفیت اجرای 130 هزار هکتار از این طرح را در فاز دوم دارا هستند.

ورناصری با بیان این مطلب که این مناطق غنی بوده و می تواند استان خوزستان را تغذیه کند بیان کرد: بخش کشاورزی می تواند محرومیت را از چهره این مناطق بزداید که این مهم با عزم راسخ و همکاری و هم افزایی میان همه ما محقق خواهد شد.

رحیمی معاون قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور حقوقی و مجلس نیز در ادامه جلسه بر دقت در بازدیدها و پیگیری مطالبات کشاورزان تاکید و عنوان کرد: پس از این بازدیدها، بررسی های لازم در اسرع وقت در قالب گزارش برای پیگیری و دستورات لازم به مقام عالی وزارت ارائه خواهد شد.

لازم به یادآوری است، معاون قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور حقوقی و مجلس و هیات همراه در سفری دو روزه به استان خوزستان با هدف بررسی و حل مسائل ومشکلات بخش کشاورزی استان ضمن بازدید از پروژه های سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان های مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل بهره برداران و روند اجرای این پروژه ها قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید