Iranian Agriculture News Agency

امیری‌زاده گفت:

خوزستان ایستاده بر بام صادرات خرما با پیش‌بینی صادرات ۹۰ هزار تن

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تولید 230 هزار تن خرما در استان گفت: با توجه به این میزان تولید خرما، حدود 90 هزار تن از این محصول به خارج از کشور صادر می‌شود.

خوزستان ایستاده بر بام صادرات خرما با پیش‌بینی صادرات ۹۰ هزار تن

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خوزستان، خدارحم امیری‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: در سال 1398 تولید خرما 170 هزار تن و صادرات آن 83 هزار تن بود که این میزان به 230 هزار تن تولید و 90 هزار تن صادرات در سال 1399 افزایش یافته و رشد ۳۵ درصدی تولید این محصول را به دنبال داشته است.

وی ضمن اشاره به صادرات خرمای استان به خارج از کشور افزود: خرمای تولید شده در استان به کشورهای قزاقستان، روسیه، استرالیا، ترکیه، تاجیکستان، جمهوری چک، لهستان، سنگاپور، رمانی، کانادا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

امیری‌زاده در ادامه ضمن اشاره به کارگاه‌های بسته‌بندی فعال در استان تصریح کرد: در حال حاضر 67 کارگاه بسته بندی خرما با مرکزیت اتحادیه خرما و خشکبار استان و با ظرفیت 210 هزار تن در سال در حال فعالیت هستند که سالانه حدود 140 تا 150 هزار تن خرما را بسته بندی و فرآوری می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین ضمن اشاره به سطح نخیلات استان گفت: سطح زیر کشت نخیلات استان 41 هزار هکتار است که 33 هزار هکتار بارور و 8 هزار هکتار به صورت غیربارور است.

امیری زاده با بیان این مطلب که میانگین عملکرد تولید خرما در سال 1398 حدود 5.2 تن در هکتار بوده افزود: پیش‌بینی می‌شود میانگین عملکرد تولید این محصول در سال جاری به 6.3 تن در هکتار افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید