Iranian Agriculture News Agency

پیمان حصادی عنوان کرد:

اعطای ۹۰ میلیون ریال تسهیلات برای کشت هر هکتار چغندرقند

مجری طرح چغندر قند کشور گفت: برای کشت هر هکتار چغندر قند پاییزه ۹۰ میلیون ریال تسهیلات از سوی بانک کشاورزی اعطا می شود.

اعطای ۹۰ میلیون ریال تسهیلات برای کشت هر هکتار چغندرقند

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، پیمان حصادی مجری طرح چغندر قند کشور در جلسه هماهنگی کشت چغندرقند پاییزه با اشاره به کشت این محصول مهم از دیرباز در استان گفت: در حال حاضر به دنبال افزایش قیمت چغندرقند نیستیم بلکه هدف ما افزایش تولید است. 

وی با بیان این مطلب که به مناطق جدید کشت چغندر قند پاییزه ۵۰ درصد یارانه تعلق گرفته است افزود: استان خوزستان نیز جزء این مناطق محسوب شده است.

حصادی در ادامه تصریح کرد: با تمام قوا به دنبال ظرفیت‌سازی از جمله افزایش تعداد کارخانجات قند در استان خوزستان هستیم.

مجری طرح چغندرقند کشور ضمن اشاره بزرگترین مشکل یعنی حمل و نقل این محصول اظهار کرد: زمانی که چغندر قند در ۵ هزار هکتار کشت شد در هر سه دقیقه به یک کامیون نیاز بود و در حال حاضر با وجود کشت در سطح ۱۵ هزار هکتار در هر یک دقیقه دو کامیون لازم است که برای حل این مشکل باید در بدو کشت با شرکت های حمل و نقل قرارداد منعقد شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۲ هزار یونیت جهت سفارش بذر چغندر قند پاییزه ثبت شده اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم مزارع چغندر قند تراکم نامطلوب در مزارع است.

حصادی تأکید کرد: کشت چغندر قند پاییزه یک بنگاه تولیدی است و ما پیگیر ایجاد ظرفیت های صنعتی در استان هستیم.

مجری طرح چغندرقند کشور با بیان اینکه توصیه تحقیقات ملاک عمل در هر استان می باشد تصریح نمود: ۱۵ رقم  بذرچغندر قند پاییزه وجود دارد و استان خوزستان ظرفیت کشت تمامی این بذرها را دارد ضمن اینکه کارخانجات باید در هر منطقه به تنوع ارقام  توجه لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: برای هر هکتار چغندر قند پاییزه ۹۰ میلیون ریال تسهیلات از سوی بانک کشاورزی اعطا می شود.

مجری طرح چغندر قند کشور در پایان تصریح نمود: هیچ مشکلی برای توزیع کود پتاسه و فسفاته جهت کشت جغندر قند وجود ندارد و در چند روز آینده مشکل مربوط به قیمت این کودها مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید