Iranian Agriculture News Agency

علی کرد عنوان کرد:

توسعه تشکل‌ها لازمه توسعه کشاورزی پایدار

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن تاکید بر انسجام و همدلی میان تشکل‌ها و بخش کشاورزی استان گفت: تشکل‌ها، حامیان و بازوان توانمند بخش کشاورزی برای توسعه کشاورزی پایدار و تحقق جهش تولید هستند.

توسعه تشکل‌ها لازمه توسعه کشاورزی پایدار

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، علی کرد مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه تشکل‌ها در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: کشورهای پیشرفته دنیا تاکید بسیاری بر چابکی و کوچک‌سازی دولت‌ها دارند که این مهم با واگذاری اموری که تصدی‌گری آنها را دولت برعهده داشته به شرکت‌ها، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و تشکل ها محقق خواهد شد.

وی افزود: در کشورهای در حال توسعه از جمله کشور ما نیز افزایش کمی و کیفی و آموزش و انتقال تجربیات به تشکل‌ها برای توسعه بخش کشاورزی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کرد بر توسعه بخش کشاورزی با کمک و همراهی تشکل‌ها تاکید و تصریح کرد: برای توسعه بخش کشاورزی و اثربخشی این توسعه باید ضمن ایجاد و تقویت تشکل‌ها، توسعه و آموزش آنها را نیز به صورت جدی دنبال کنیم.

وی گفت: با توجه به واگذاری تعاونی‌ها به مدیریت تعاون روستایی استان، مدیریت همانگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنان آموزش و ترویج کشاورزان، بهره‌برداران و تعاونی‌ها را جزء وظایف مهم خود می‌داند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان داشت، برای داشتن سایت‌های الگویی مطلوب، کانون‌های یادگیری مناسب و کشاورزان نمونه باید آموزش‌های اثر بخش، در قالب تشکل‌ها انجام شود.

علی کرد همچنین اظهار کرد: از جمله زیر مجموعه‌های سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می‌توان به شرکت‌های تعاونی روستایی، شرکت‌های تعاونی تولید، شرکت‌های تعاونی کشاورزی، نظام صنفی و نظام مهندسی کشاورزی، خانه کشاورز و شرکت‌های فنی، مهندسی و مشاوره‌ای اشاره کرد، همچنین مراکز خدمات غیر دولتی، شرکت‌های زنان روستایی و عشایری و شرکت‌های سهامی زراعی از جمله تشکل‌هایی هستند که در بخش کشاورزی استان در حال فعالیت هستند.

وی ضمن اشاره به 95 مرکز جهاد کشاورزی دولتی در استان گفت: فعالیت‌هایی از جمله توزیع کود، بذر و سم، GPS، صدور مجوز بازدیدها و همچنین فعالیت‌های خدماتی را می‌توان به این مراکز محول کرد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که بیش از 500 مروج پهنه در استان در حال فعالیت هستند خاطرنشان کرد: رسالت اصلی مروجان پهنه، آموزش و ترویج است و حضور آنها پتانسیلی بسیار قوی در بخش کشاورزی استان محسوب می‌شود.

وی ضمن تاکید بر انسجام و همدلی میان تشکلها و بخش کشاورزی استان و مطالبه گری این بخش گفت: تشکل‌ها، حامیان و بازوان توانمند بخش کشاورزی برای توسعه کشاورزی پایدار و تحقق جهش تولید هستند.

علی کرد با بیان این مطلب که آمادگی لازم را برای آموزش تشکل‌ها داریم اظهار کرد: توسعه تشکل‌ها منجر به توسعه کشاورزی کشور می‌شود و ما می‌توانیم با حمایت، آموزش و انتقال دانش و تجربه در راستای توسعه هر چه بیشتر بخش کشاورزی گام موثری برداریم.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان با بیان این مطلب که ایجاد ارتباط و همدلی بیشتر میان نظام‌های صنفی و تشکل‌ها از اهداف مهم ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان است یادآور شد: این سازمان در تمام استان حتی در دهستان‌ها علاوه بر داشتن تشکل‌های دولتی، از وجود تشکیلات غیر دولتی از جمله تسهیلگران زن روستایی و مددکاران ترویجی در روستاها برخوردار است که نشان دهنده پتانسیل و ظرفیت این سازمان در این زمینه است.

علی کرد در خاتمه گفت: مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان آمادگی کامل را دارد تا تمامی سایت‌های الگویی، کانون‌های یادگیری و ..... را در اختیار تشکل‌های بخش کشاورزی استان قرار دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید