Iranian Agriculture News Agency

تورج نوروزی عنوان کرد:

یک تیر و چند نشان با توسعه گلخانه‌ها

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که توسعه کشت گلخانه‌ای در راستای افزایش تولیدات بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برای وزارت متبوع برخوردار است گفت: از جمله مزایای توسعه این کشت می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح اشاره کرد.

یک تیر و چند نشان با توسعه گلخانه‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، تورج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد فنی گلخانه‌های استان که با حضور قائم مقام سازمان، رئیس حوزه ریاست، مدیران ستادی و شهرستانی برگزار شد اظهار کرد: یکی از اهداف وزارت متبوع و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزایش تولید بعضی از محصولات کشاورزی از جمله سبزی و صیفی و سوق دادن کشت این محصولات به سمت کشتهای گلخانه‌ای است.

وی با بیان این مطلب که توسعه کشت گلخانه‌ای در راستای افزایش تولیدات بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برای وزارت متبوع برخوردار است گفت: از جمله مزایای توسعه این کشت میتوان به صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح اشاره کرد.

نوروزی در ادامه ضمن اشاره به مزایای توسعه این نوع کشت تصریح کرد: با توسعه کشت گلخانه‌ای در استان می‌توان به اشغال فضای کمتر، ایجاد اشتغال، افزایش تولید در واحد سطح و کاهش میزان آب مصرفی دست یافت.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین یادآور شد: از دیگر اهداف مهم در استان که در دستور کار این سازمان قرار دارد توسعه واحدهای گلخانه‌ای کوچک مقیاس زیر هزار متر  در روستاهای استان است.

نوروزی گفت: صدور مجوزها، دریافت تسهیلات و احداث سازه برای راه‌اندازی گلخانه‌های کوچک مقیاس در استان بسیار آسانتر است.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که در حال حاضر ۶۹۸ هکتار از اراضی استان به کشت گلخانه‌ای اختصاص دارد گفت: از این میزان سطح زیر کشت ۷۵ هزار تن انواع سبزی، صیفی و قارچ خوراکی و ۳۷۰ میلیون شاخه گل بریده و گلدان زینتی تولید می‌شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توسعه کشت گلخانه‌ای در استان، ضمن دستیابی به اهداف مهم وزارت متبوع و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، گام موثری را  در جهت افزایش تولید و تحقق شعار جهش تولید برخواهیم داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید