Iranian Agriculture News Agency

خدارحم امیری‌زاده در جلسه شورای کشاورزی عنوان کرد:

تولید 27 میلیون محصول کشاورزی در استان خوزستان با اجرای طرح 550 هزار هکتاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که برای دستیابی به افزایش تولید به برنامه‌ریزی، امکانات، ابزار و آموزش شیوه‌های نوین کشاورزی و دانش روز دنیا نیاز داریم گفت: سیاست سازمان جهاد کشاورزی استان برای رسیدن به این مهم، افزایش تولید در واحد سطح است.

تولید 27 میلیون محصول کشاورزی در استان خوزستان با اجرای طرح 550 هزار هکتاری

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه شورای کشاورزی که با حضور نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، روسای دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی استان و معاونان و مدیران سازمان در شهرستان رامهرمز برگزار شد با بیان این مطلب که رامهرمز و رامشیر از شهرستان‌های تراز اول کشاورزی استان محسوب می‌شوند اظهار کرد: رامهرمز و رامشیر به دلیل وجود اراضی مرغوب، کشاورزان با تجربه و تنوع محصولات کشاورزی از پتانسیل بالایی در بخش کشاورزی برخوردار بوده و پایه و اساس معیشت و اقتصاد مردم در این شهرستان‌ها بر محور کشاورزی است.

وی بر افزایش تولید با توجه به افزایش جمعیت تاکید و عنوان کرد: برای دستیابی به افزایش تولید به برنامه‌ریزی، امکانات، ابزار و آموزش شیوه‌های نوین کشاورزی و دانش روز دنیا نیاز داریم که در این راستا سیاست سازمان جهاد کشاورزی برای رسیدن به این مهم، افزایش تولید در واحد سطح است.

امیری‌زاده در ادامه با بیان این مطلب که کشاورزان رامهرمز و رامشیر کشاورزانی با تجربه و رهبران محلی کشاورزی این مناطق هستند گفت: لازمه دستیابی به افزایش تولید و همچنین تحقق شعار جهش تولید برنامه‌ریزی و آموزش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به پتانسیل تولید کالاهای اساسی در کشور و به خصوص در استان به عنوان پهناورترین جلگه کشاورزی کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر از یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بیش از 500 هزار هکتار جزو شبکه های مدرن و 500 هزار هکتار نیز به شبکه های نیمه مدرن مجهز هستند.

وی همچنین تصریح کرد: آموزش اولویت اول سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بوده و این مقوله در بخش کشاورزی یک سرمایه محسوب می‌شود چرا که کشاورزی جزء محدود صنایعی است که به جهت وجود منابع اولیه آن از جمله آب و خاک در کشور، فشارها، تحریم‌ها و تهدیدها نمی‌تواند بر آن تاثیرگذار باشد.

امیری‌زاده بر دستیابی به خودکفایی پایدار تاکید و اظهار کرد: کشاورزی محور استقلال است و کشوری می‌تواند ادعای استقلال داشته باشد که از نظر کشاورزی و کالاهای اساسی وابسته نباشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان دستیابی به افزایش تولید را برابر با کاهش واردات و افزایش صادرات برشمرد و بیان داشت: برای تحقق این مهم باید ضمن آسیب‌شناسی و شناسایی موانع و مشکلات برای رفع این مشکلات راهکار ارائه داده و تلاش کنیم.

این مقام مسئول کشاورزی را سرلوحه همه فعالیت‌های کشور خواند و خاطر نشان کرد: وظیفه ما در بخش کشاورزی، تامین امنیت غذایی کشور بوده که وظیفه‌ای بسیار سنگین و مهم است.

امیری‌زاده در ادامه ضمن اشاره به ارزآوری با تولید محصولات کشاورزی گفت: در شرایط کنونی تولید برای کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما باید برای دفاع از مرزهای تولید و رسیدن به امنیت غذایی تلاش کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین ضمن اشاره به اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان افزود: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح و در افق 1404 ضمن ایجاد اشتغال برای 130 هزار نفر، بیش از 9 میلیون تن نیز به تولید انواع محصولات کشاورزی در استان افزوده شده و تولید در استان به 27 میلیون تن در سال ارتقاء یابد.

لازم به یادآوری است در این جلسه مشکلات شهرستان‌های رامهرمز و رامشیر در بخش‌های مختلف مطرح شد و تثبیت نهر حکمی، راه اندازی سیفون جوبجی، اصلاح مشکلات ناحیه 1 و 2 طرح مقام معظم رهبری، تامین آب کشت‌های تابستانه، تمدید تسهیلات دامداران و کشاورزان و کمک به سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی سردخانه و اخذ مجوزهای لازم از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید