Iranian Agriculture News Agency

نوروزی اظهار کرد:

طعم خوش تابستان با ۱۲ هزار ۵۰۰ تن لیموی خوزستان

‌سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به آغاز عملیات برداشت لیموترش توسط باغداران خوزستان گفت: امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن لیمو ترش از باغات استان برداشت می‌شود.

طعم خوش تابستان با ۱۲ هزار ۵۰۰ تن لیموی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، ایرج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: براساس برآورد صورت گرفته، میزان ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن لیموترش در بازه زمانی نیمه دوم خرداد تا اواسط مرداد ماه از باغات استان برداشت خواهد شد که باتوجه به توسعه سطوح بارور، انجام عملیات فنی و توصیه‌های ترویجی کارشناسان و محققان باغبانی به باغداران و شرایط مناسب جوی سال گذشته، شاهد رشد ۱۲ درصدی این محصول نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

وی سطح باغات لیموترش استان را یک هزار و ۴۵۰ هکتار عنوان کرد و افزود: از این مقدار  ۹۱۰ هکتار بارور و ۵۴۰ هکتار نهال است. 

این مقام مسئول در ادامه شهرستان‌های مهم تولیدکننده لیموترش استان را دزفول، شوش، اندیمشک و شوشتر برشمرد و تصریح کرد: باتوجه به کیفیت بالای لیموترش استان و دارا بودن شاخصه‌هایی نظیر آبداربودن، طعم، عطر و رنگ منحصر به فرد، پوست نازک و درشتی میوه، این محصول از بازارپسندی مطلوبی برخوردار بوده که بصورت تازه خوری و آبلیموگیری بطور وسیع در کارگاه‌های کوچک و خانگی مصرف می شود. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت مطلوب لیموترش و ثبات نسبی قیمت طی سالهای گذشته، استقبال خوبی از توسعه کشت این محصول درحال انجام است.

نوروزی در پایان گفت: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز ضمن جلوگیری از ورود نهال آلوده به استان و تولید نهال استاندارد در نهالستان‌های درون استان، اقدام به تامین و توزیع یارانه نهال به متقاضیان و توصیه ارقام پرمحصول جدید با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید