Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده خبر داد:

پیش‌بینی برداشت 4.5 میلیون تن محصول کشاورزی در پایان کشت‌های تابستانه

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به ظرفیت‌های استان خوزستان در تولید انواع محصولات کشاورزی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود در پایان کشت‌های تابستانه 4.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید شود.

پیش‌بینی برداشت 4.5 میلیون تن محصول کشاورزی در پایان کشت‌های تابستانه

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه کشت‌های تابستانه که با حضور مدیران شهرستانی برگزار شد گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در بخش کشاورزی استان، انتظار می‌رود در سال جهش تولید شاهد رشدی بیشتر از سال‌های گذشته باشیم که نقطه شروع این جهش، کشت‎های تابستانه است. 

وی با بیان این مطلب که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود در پایان کشت‌های تابستانه 4.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید شود افزود: با توجه به نیاز کشور به تولید ذرت و نقش استان در تولید این محصول استراتژیک، این کشت نسبت به سایر کشت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه تصریح کرد: کشاورزی در استان باید از حالت معیشتی به صادرات محور تغییر یابد و طبق الگوی کشت تعریف شده باید کشت تابستانه در شهرستان‌ها انجام شود. 

امیری زاده بر استفاده از تجارب و دانش بومی کشاورزان پیشرو تاکید و اظهار کرد: طرح یاوران تولید برای استفاده بیشتر از محققان و مروجان در کنار کشاورزان در مزرعه به زودی در استان عملیاتی خواهد شد. 

وی در خاتمه بر استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری، انتقال یافته‌ها، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، ارتباط بیشتر با تشکل‌ها، استقبال و حمایت از سرمایه گذاران در استان تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید