Iranian Agriculture News Agency

قاسمی نژاد عنوان کرد:

دهه سبز کشاورزی با توسعه، اشتغال و کارآفرینی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری در سطحی معادل 229 هزار هکتار گفت: با اجرای این طرح، محصولات بخش کشاورزی استان به 27 میلیون تن یعنی حدود 25 درصد کل تولید محصولات کشور خواهد رسید و این نویدی برای شکوفایی اقتصادی، اشتغال، تأمین امنیت غذایی و شادابی و نشاط مردم استان خواهد بود.

دهه سبز کشاورزی با توسعه، اشتغال و کارآفرینی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه تکریم و معارفه ریاست جدید سازمان که با حضور محمدرضا طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع، محمدرضا قدسی مشاور وزیر و مدیر کل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی و مدیران کل، معاونان و مدیران سازمان برگزار شد ضمن تقدیر از یک دهه تلاش و زحمت کیخسرو چنگلوایی رییس پیشین سازمان گفت: وی علاوه بر خصوصیات و ویژگی‌های مدیریتی بارز، خود به تنهایی همانند یک تیم عمل می‌کرد.

وی بر بسترسازی ارتقاء 125 درصدی (27میلیون تنی) تولیدات کشاورزی در افق توسعه در دوره ریاست چنگلوایی نیز تأکید کرد و افزود: در دوره ریاست وی میزان تولید انواع محصولات کشاورزی از 12 میلیون تن به 17.9 میلیون تن ارتقاء یافت که این میزان حدود 50 درصد رشد در تولید را نشان می‌دهد.

در سال زراعی 99-98 چغندر قند در سطحی معادل 13 هزار و 300 هکتار کشت شد که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت یک میلیون تن غده برداشت شود همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در افق 1410 سطح زیر کشت این محصول استراتژیک به 65 هزار هکتار خواهد رسید.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر 38 درصد ذرت کشور در استان خوزستان تولید می‌شود افزود: تولید ذرت استان نیز 450 هزار تن بوده که 38 درصد کل تولید ذرت کشور را شامل می‌شود و پیش‌بینی می‌شود این میزان در افق 1410 به 1.2 میلیون تن ارتقا خواهد یافت.

قاسمی نژاد در ادامه با بیان اینکه میزان کشت کلزا از یک درصد غلات پاییزه به حدود 9 درصد افزایش یافته اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم کشت این محصول را از سطح 47 هزار هکتار و تولید 70 هزار تن به 120 هزار هکتار و تولید 260 هزار تن در سال 1403-1402 برسانیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان فاز  دوم طرح 550 هزار هکتاری را از اولویت‌های دیگر سازمان جهاد کشاورزی استان برشمرد و تصریح کرد: فاز دوم این طرح در سطحی معادل  229 هزار هکتار در حوزه کارون شمالی، کارون و دز، کرخه، مارون، زهره و بنه‌باشت و اراضی شاوور اجرا خواهد شد و در این فاز با توافق بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی،  2.9 میلیارد مترمکعب آب تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: با اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری تولید محصولات بخش کشاورزی استان به 27 میلیون تن یعنی حدود 25 درصد کل تولید محصولات کشور خواهد رسید و این نویدی برای شکوفایی اقتصادی، اشتغال، تأمین امنیت غذایی و شادابی و نشاط مردم استان خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید