Iranian Agriculture News Agency

همزمان با سومین روز از هفته جهاد کشاورزی صادقی عنوان کرد:

فرهنگ و مدیریت جهادی، شاهراه امنیت غذایی

مدیر توسعه بازرگانی و جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی در تنظیم بازار ضمن اشاره به فراهم کردن بستر صادرات محصولات کشاورزی گفت: در حال حاضر زنجیره تولید از اهمیت خاصی برخوردار بوده و ضمن توجه به این مقوله باید زمینه را نیز برای گام نهایی یعنی صادرات محصولات آماده کرد.

فرهنگ و مدیریت جهادی، شاهراه امنیت غذایی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، عزت‌الله صادقی مدیر توسعه بازرگانی و جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی در تنظیم بازار در گفتگو با خبرنگار ایانا اظهار کرد: امسال به فرموده رهبر معظم انقلاب مزین است به نام سال جهش تولید که این شعار باید در تمام زیربخش‌های اقتصادی از جمله صنعت و خدمات کشاورزی به عنوان یک محور سرلوحه امور قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر زنجیره تولید از اهمیت خاصی برخوردار بوده و در این راستا همزمان با توجه به تولید باید زمینه برای بازاریابی، فروش محصول و در نهایت صادرات فراهم کنیم که با لحاظ نمودن معافیت‌های صادراتی برای بخش کشاورزی می‌توان زمینه را برای صادرات و ارزآوری فراهم کرد.

صادقی در ادامه ضمن اشاره به تولید 5.5 میلیون تن سبزی و صیفی در استان تصریح کرد: بخشی از این میزان تولید مورد نیاز استان بوده، بخشی از آن به سایر استان‌های کشور فرستاده می‌شود و مابقی آن به کشورهای اروپایی صادر می‌شود که سالانه 500 هزار تن سبزی و صیفی تولید شده در مزارع استان به کشور روسیه صادر می‌شود.

جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در تنظیم بازار همچنین گفت: در صورت تقویت بازارچه‌های مرزی و توجه خاص به مقوله صادرات قطعا می‌توانیم در جهت تحقق شعار جهش تولید گام‌های مثبتی برداریم.

وی خاطر نشان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط ویژه‌ای که در دنیا حاکم شده و امکان عدم صادرات محصولات کشاورزی راهبردی توسط کشورهای صادر کننده، باید امنیت غذایی سفره مردم که عمدتاٌ در بخش کشاورزی تامین می‌شود به عنوان رکن اصلی فعالیت‌ها در راس امور قرار گیرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که در کنار صادرات که یک رکن اصلی و اساسی قلمداد می‌شود باید به صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم بیان داشت: همه ساله در بخش تولیدات کشاورزی استان با محصولات مازاد بر نیاز کشاورزان مواجه هستیم که در صورت گنجایش صنایع تبدیلی و تکمیلی با کمک بخش خصوصی این محصولات ساماندهی شده و کشاورزان کمتر دچار ضرر، زیان و نوسانات اقتصادی می‌شوند.

عزت اله صادقی بر سرمایه‌گذاری به عنوان یکی دیگر از ارکان اصلی بخش کشاورزی تاکید و عنوان کرد: در نظر گرفتن تسهیلات کم بهره در بخش‌های مختلف از جمله آب و خاک، صنایع تبدیلی، شیلات، بخش‌های زراعت و باغبانی زمینه‌ساز اجرای طرح‌های جدید در استان خواهد بود که کمک شایانی به بخش تولید و صنایع جانبی خواهد کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به صنایع و تولیدکنندگان خسارت دیده از شیوع بیماری کرونا گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین در استان بعضی از تولیدکنندگان دچار ضرر و زیان و خسارت شده و مستلزم تامین سرمایه در گردش هستند که باید تلاش شود خسارت وارد شده به این بخش‌ها جبران شود.

صادقی در پایان اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی بخش کشاورزی و همچنین تامین سرمایه در گردش دغدغه تولیدکنندگان به حداقل رسیده و گامی بلند در جهت تحقق شعار جهش تولید بر خواهیم داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید