Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی خوزستان تشریح کرد:

تشکل‌های کشاورزی، سرمایه‌های انسانی بخش کشاورزی

مدیر تعاون روستایی خوزستان در گزارشی به آخرین وضعیت تشکل‌های تعاون روستایی خوزستان که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های کشاورزی و دامداری و ... را عهده دار هستند پرداخت.

تشکل‌های کشاورزی، سرمایه‌های انسانی بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، جمشید بنی‌فری با اشاره به آخرین وضعیت شرکت‌های تعاونی کشاورزی گفت: تعاون روستایی خوزستان 35 شرکت تعاونی کشاورزی فعال شامل، دامداران ، مرغداران، باغداران، نخل‌داران، گل وگیاه زینتی، زنبورداران، کمباین‌داران، گاوداران  و سایر شرکت‌ها زیر پوشش خود دارد که 20 هزار و 847 عضو دارند.

وی همچنین به آخرین وضعیت نظام‌های صنفی پرداخت و گفت: تعاون روستایی 26 نظام صنفی با 165 هزار و 760 بهره‌بردار در زمینه زراعت، باغدارای، دام، طیور، شیلات، منابع طبیعی، صنایع و خدمات کشاورزی در اختیار دارد ، همچنین در زمینه شرکتهای تعاونی تولید روستایی 80 مورد به صورت فعال مشغول کار هستند که 18 هزار و 772 عضو دارند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعداد شرکت‌های تعاونی روستایی زنان اشاره داشت و گفت: 12شرکت فعال با 5 هزار و 894 عضو در شرکت‌های تعاونی روستایی زنان مشغول فعالیت میباشند.

بنی فری به تعداد شرکتهای تعاونی روستایی و اعضای فعال در آن اشاره داشت و گفت: در حال حاضر 91 شرکت تعاونی روستایی با 200 هزار و 91 نفر عضو مشغول فعالیت در زمینه کشاورزی هستند.

وی در پایان گفت: تعاون روستایی خوزستان 17 اتحادیه تعاونی روستایی در سطح استان به صورت فعال دارد که 107 شرکت عضو آنها میباشد.

مدیر تعاون روستایی خوزستان در پایان گفت: شرکتها و تشکلهای فوق در زمینه خرید محصولات کشاورزی، توزیع نهاده‌های کشاورزی، تنظیم بازار محصولات کشاورزی، آموزش اعضا و کارکنان، احیای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، مشغول فعالیت میباشند که با توجه به اشتغالزایی عظیمی که در این شرکتها و تشکلها صورت گرفته است میتوانیم به آینده روشن بخش کشاورزی استان امیدوار باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید