Iranian Agriculture News Agency

کوروش کیانی گفت:

آتش به جان طبیعت، آتش به جان خودمان است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ضمن اشاره به آتش سوزی در منطقه خاییز بهبهان گفت: آتش‌سوزی در پی اختلاف بین دو نفر ایجاد شده و به جنگل سرایت کرده که در حال حاضر این دو نفر شناسایی و تحت تعقیب هستند.

آتش به جان طبیعت، آتش به جان خودمان است

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، کوروش کیانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: آتش‌سوزی در خائیز بهبهان در پی اختلاف بین دو نفر رخ داده و آتش به جنگل سرایت کرده است، در حال حاضر این دو نفر شناسایی شده‌ و تحت تعقیب هستند.

وی ضمن اشاره به بررسی حریق‌های رخ داده از سال ۹۲ تا ۹۸، افزود: در سال دو سال اخیر به دلیل میزان بارندگی در استان، شاهد پوشش گیاهی بسیار متراکم بودیم و بر مبنای تحلیل هفت ساله آتش‌سوزی‌های خوزستان و تعداد حریق‌ها، برنامه‌ریزی لازم انجام و در همه این مناطق دیده‌بان به کار گیری شده است.

وی تصریح کرد: امسال به ندرت در مناطق بحرانی شاهد وقوع آتش‌سوزی بودیم، حریق‌ها در مناطقی رخ داده که در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و گزارش حریق را در این نقاط نداشتیم.

کیانی ضمن اشاره به بیشترین بازه زمانی موارد حریق در خوزستان بیان کرد: در اردیبهشت، تیر و مرداد بیشترین میزان وقوع حریق را در استان شاهد بودیم و امسال نیز به دلیل افزایش دما در هفته جاری، این مساله تشدید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان بیان کرد: نقشه تراکم و شدت حریق در خوزستان را از اسفندماه آماده و مناطق بحرانی را شناسایی کرده‌ایم، در این راستا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با جوامع محلی قرارداد منعقد شده است.

وی در مورد آتش‌سوزی‌های امسال اظهار کرد: تعداد حریق‌هایی که کنترل آن سخت باشد، کم بوده است و به محض وقوع آتش‌سوزی، خاموش می‌شوند.

کیانی یادآور شد: امسال تا قبل از وقوع آتش‌سوزی در خائیز و خسرج، شاهد ۱۱ فقره حریق بودیم که در این حریق‌ها ۱۱۳ هکتار در آتش سوخت که از این میزان ۷۰ درصد در مراتع و ۳۰ درصد در جنگل‌های دست‌کاشت بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۵ درصد در تعداد آتش‌سوزی‌ها و 25 درصد در مساحت دچار حریق کاهش داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید