Iranian Agriculture News Agency

غلامرضا شریعتی اظهار کرد:

جهش تولید و اشتغالزایی ارمغان پروژه واحد صنعتی مرغ تخمگذار در شهرستان رامهرمز

با حضور استاندار خوزستان، پروژه یک واحد صنعتی مرغ تخگذار با ظرفیت 150 هزار قطعه در شهرستان رامهرمز به بهره‌برداری رسید.

جهش تولید و اشتغالزایی ارمغان پروژه واحد صنعتی مرغ تخمگذار در شهرستان رامهرمز

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، آئین گشایش واحد صنعتی مرغ تخمگذار با ظرفیت 150 هزار قطعه با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان در شهرستان رامهرمز برگزار شد.

در این مراسم غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اظهار کرد: خداوند سبحان را شاکر هستیم که پروژه‌ای دیگر در جهت تولید، بالا رفتن ارزش افزوده، و ایجاد امنیت غذایی استان و کشور را به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: خوزستان به واسطه قابلیت‌های منحصر به فردی از جمله منابع نفت، گاز، پتروشیمی و بنادر، در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور نیز نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کند.

شریعتی در ادامه ضمن اشاره به تولید گندم استان گفت: استان خوزستان در دو سال گذشته تولید بیش از یک میلیون و 300 هزار تن گندم را به خود اختصاص داده که این میزان گندم مورد نیاز بیش از 12 میلیون نفر را تامین می‌کند.

استاندار خوزستان تصریح نمود: امسال با خرید بیش از 70 هزار تن کلزا از کشاورزان استان شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در این زمینه بودیم، این درحالی است که در سال گذشته این میزان معادل 49 هزار تن بوده است، همچنین تولید محصولاتی از جمله برنج، ذرت و ..... نشان از توان و ظرفیت بالای استان در تولید انواع محصولات کشاورزی دارد.

وی تصریح کرد: از حدود 120 میلیون تن تولید انواع محصولات کشاورزی کشور بیش از 17.5 میلیون تن در استان خوزستان تولید می‌شود که نشان دهنده جایگاه و ظرفیت بالای استان در کشور است.

شریعتی ضمن اشاره به اقدامات دولت در این زمینه اذعان کرد: اقداماتی که دولت در بخش کشاورزی استان انجام داده در تاریخ کشور بی‌سابقه است که از جمله آن می‌توان به اجرای فاز اول طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری به هزینه‌ای معادل 1.5 میلیارد دلار اعتبار اشاره کرد.

وی با بیان این مطلب که با اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، بالا بردن بهره‌وری و مهیا نمودن زیرساخت‌ها پیش‌بینی می‌شود بیش از 22 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید شود گفت: با تولید این میزان محصول در استان در آینده زمینه برای خلق ثروت بیشتر، بهبود معیشت و بالا رفتن قدرت خرید کشاورزان و ارتقاء اهمیت استراتژیک خوزستان در کشور را شاهد خواهیم بود.

شریعتی افزود: در این راستا وظیفه دولت علاوه بر تامین زیرساخت‌ها و تبیین و اعمال سیاست‌ها، ایجاد شرایط لازم، برداشتن موانع و حمایت از بخش خصوصی برای نیل به این اهداف است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پروژه واحد صنعتی مرغ تخمگذار با ظرفیت 150 هزار قطعه با اشتغالزایی برای 30 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به صورت غیر مستقیم امروز در شهرستان رامهرمز به بهره‌برداری رسید که راه‌اندازی این واحد موجب بالا رفتن تولید تخم‌مرغ به میزان  2 هزار و 600 تن در سال می‌شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری 320 میلیارد ریال به صورت تمام مکانیزه فعالیت می‌کند که می‌تواند 32 درصد تولید تخم مرغ را در استان افزایش داده و شرایط را برای دسترسی به تامین پروتئین مهیا سازد.

شریعتی در خاتمه اظهار کرد: امیدواریم افتتاح پروژه‌هایی از این دست که باعث ارتقاء ارزش افزوده، درآمد سرانه و اشتغالزایی در استان می‌شود همواره تداوم داشته باشد.    

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید