Iranian Agriculture News Agency

عبدالامیر نیرومند خبر داد:

افتتاح واحد صنعتی مرغ تخمگذار در شهرستان رامهرمز مقارن با عید سعید فطر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در خرداد ماه سال جاری یک واحد صنعتی مرغ تخمگذار به ظرفیت 150 هزار قطعه مقارن با عید سعید فطر در شهرستان رامهرمز به بهره‌برداری خواهد رسید.

افتتاح واحد صنعتی مرغ تخمگذار در شهرستان رامهرمز مقارن با عید سعید فطر

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و در جهت منویات معظم له پس از افتتاح اولین طرح بزرگ دامپروری در اردیبهشت ماه سال جاری در زمینه پرورش صنعتی و توام 500 راس گاومیش و پرورش ماهی برای اولین بار در کشور، دومین طرح کلان استان در زمینه مرغ تخمگذار صنعتی، مقارن با عید سعید فطر به ظرفیت 150 هزار قطعه در شهرستان رامهرمز افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این طرح با اشتغالزایی برای 30 نفر بطور مستقیم و 150 نفر به صورت غیرمستقیم به بهره‌برداری خواهد رسید که این امر موجب بالا رفتن تولید تخم‌مرغ به میزان 2 هزار و 600 تن در سال می‌شود.

نیرومند در ادامه تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 2 هکتار و حجم سرمایه‌گذاری انجام شده 320 میلیارد ریال بصورت تمام مکانیزه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: ظرفیت فعال تولید تخم‌مرغ در استان در حال حاضر بالغ  بر 8 هزار تن در سال می‌باشد که با راه‌اندازی این واحد صنعتی، 32 درصد به تولید تخم‌مرغ صنعتی استان اضافه خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خاتمه عنوان کرد: امید است با توجه به پروژه‌های در دست اجرا، در آینده نزدیک نیز شاهد افتتاح چندین واحد بزرگ دامپروری در نقاط مختلف استان باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید