Iranian Agriculture News Agency

جمشید بنی‌فری خبر داد:

خرید بیش از 730 هزار تن گندم توسط تعاون روستایی خوزستان

مدیر کل تعاون روستایی خوزستان ضمن اشاره به فعالیت 70 مرکز خرید تضمینی گندم در استان اظهار کرد: تا کنون بیش از 730 هزار تن گندم به صورت تضمینی توسط مدیریت تعاون روستایی از کشاورزان استان خریداری شده است.

خرید بیش از 730 هزار تن گندم توسط تعاون روستایی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، جمشید بنی‌فری مدیر کل تعاون روستایی در جلسه شورای کشاورزی استان که به ریاست استاندار خوزستان برگزار شد ضمن اعلام این خبر گفت: از این 730 هزار تن گندم خریداری شده توسط تعاون روستایی 279 هزار تن در سیلوهای استان ذخیره و 224 هزار تن نیز به خارج از استان حمل شده است که با توجه به مرغوبیت گندم تولید شده در استان انتظار می‌رود با تجهیز زیرساخت‌ها و بسترسازی مناسب بتوانیم از خروج این محصول ارزشنمد و استراتژیک از استان جلوگیری کنیم.

وی افزود: در حال حاضر 280 هزار تن گندم به دلیل مشکل در حمل باقی مانده که در صورت حمل نشدن و با توجه به شرایط جوی استان افت این محصول زیاد خواهد شد.

بنی‌فری در ادامه تصریح کرد: تا کنون بیش از 51 هزار تن کلزا در 40 مرکز خرید در سطح استان توسط تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شده که کار حمل 48 هزار تن از آن انجام شده و در این زمینه با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

مدیر کل تعاون روستایی خوزستان همچنین ضمن اشاره به طرح مقام معظم رهبری و راه‌اندازی 83 هزار شرکت تعاونی تولید در استان گفت: طبق تفاهم‌نامه مشترکی که در سال 1397 در کمیته مشترک میان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، سازمان آب و برق و مدیریت تعاون روستایی استان منعقد شد مقرر گردید، توزیع آب به شرکت‌های تعاونی تولید محول شود که تا کنون این کار انجام نشده و از سال گذشته نیز این شرکت‌ها به ازای توزیع آب پولی از سازمان آب و برق استان دریافت نکرده‌اند.

بنی‌فری در ادامه با بیان این مطلب که زهکش‌های اصلی به خصوص در حوضه کرخه جنوبی، CNE و END لایروبی نشده‌اند اظهار کرد: این زهکش‌ها جزء زهکش‌های اصلی محسوب شده و عدم لایروبی آنها باعث تخریب اراضی در این مناطق می‌شود.

وی در خاتمه به عدم وجود جاده دسترسی در کرخه جنوبی اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه این طرح مزین به نام مقام معظم رهبری است باید تلاش شود نواقص و موانع در کارهای اجرایی این پروژه برطرف شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید