Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده خبر داد:

خرید تضمینی گندم در خوزستان از مرز یک میلیون و 57 هزار تن گذشت

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور ضمن اشاره به ادامه فرآیند خرید تضمینی گندم در استان اظهار کرد: تا امروز یک میلیون و 57 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم در خوزستان از مرز یک میلیون و 57 هزار تن گذشت

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری‌زاده مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور در جلسه شورای کشاورزی که به ریاست استاندار خوزستان برگزار شد ضمن اعلام این خبر گفت:در بحث گندم مقرر شد علاوه بر خرید تضمینی از کشاورزان یک سری خرید توافقی نیز انجام شود که برای این کار سامانه‌ای با عنوان سیفا 2 برای ثبت خرید گندم در استان معرفی شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر صنفی از جمله صنایع تولید ماکارونی و یا صنایعی که برای تولید به گندم نیاز دارند می‌توانند تقاضای خرید گندم خود را پس از ثبت در سامانه با هماهنگی اداره کل غله در هر استانی که مد نظر دارند خریداری می‌کنند.

امیری‌زاده در ادامه تصریح کرد: بر اساس سامانه اداره کل غله و شرکت خدمات بازرگانی دولتی تا کنون یک میلیون و 57 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور ضمن اشاره به تهیه چک لیست گندم‌های خریداری شده عنوان کرد: از این میزان گندم خریداری شده در استان، چک لیست یک میلیون و 16 هزار و 779 تن برای پرداخت به بانک ارسال شده که تا کنون یک هزار و 600 میلیارد تومان به کشاورزان استان پرداخت شده است.

امیری‌زاده در ادامه تصریح کرد: از کل گندم خریداری شده از کشاورزان استان 223 هزار و 500 تن به خارج استان و همین مقدار نیز از مراکز خرید تعاون روستایی به سیلوهای داخل ایتان حمل شده است.

وی در خصوص خرید کلزا نیز در استان اظهار کرد: در این زمینه مشکلی وجود نداشته و تا کنون 99 درصد وجه کلزای خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور در خاتمه گفت: تا کنون یک میلیون و 113 هزار تن نیز خرید فیزیکی در استان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته در حدود 2 درصد کمتر انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید