Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی:

تحویل گندم، فقط و فقط به مراکز خرید دولتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از کشاورزان خوزستانی خواست، محصول خود را فقط به مراکز دولتی تحویل دهند زیرا میزان قرارداد کشت تابستانه، پائیزه و به خصوص کشت گندم سال زراعی آتی بر اساس مقدار گندم تحویلی به مراکز خرید دولتی محاسبه و بسته خواهد شد.

تحویل گندم، فقط و فقط به مراکز خرید دولتی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به کسب مقام نخست تولید گندم کشور در 8 سال پیاپی در استان اظهار کرد: امسال نیز به یاری خداوند و تلاش کشاورزان سخت‌کوش خوزستان برای نهمین سال متوالی پرچمدار تولید گندم کشور خواهد بود.

وی افزود: تا کنون 800 هزار تن گندم مازاد بر نیاز در 106 مرکز خرید از کشاورزان استان خریداری شده که با توجه به این میزان پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و 860 هزار تن گندم تولید شود. 

وی همچنین تصریح کرد: فروش گندم به غیر از گندم دوروم که در صنایع ماکارونی سازی کاربرد دارد، به جز از طریق مراکز دولتی ممنوع است.

چنگلوایی در ادامه ضمن اشاره به ورود دلالان به بحث خرید گندم تصریح کرد: متاسفانه هر ساله همزمان با آغاز فصل برداشت در استان میزان زیادی از وقت، برنامه‌ریزی و انرژی ما صرف مبارزه و برخورد با پدیده شوم و ناهنجاری به نام دلالان گندم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته دلالان، بدون در نظر گرفتن شرایط کشور، وجود حساسیت‌های موجود و همچنین عدم صادرات و ذخیره‌سازی گندم توسط کشورهای صادر کننده در زمینه خرید این محصول راهبردی فعال شدند.

وی در ادامه گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با مراجع امنیتی، انتظامی و قضایی استان و همکاری فرمانداران این دلالان شناسایی و به مراجع ذیصلاح معرفی و تحویل داده خواهند شد.

چنگلوایی تاکید کرد: با هر کسی و در هر موقعیتی در این زمینه برخورد خواهد شد و ضمن قطع دست آنها اجازه نخواهیم داد گندم تولید شده در مزارع استان از چرخه خرید دولتی خارج و به دست دلالان بیفتد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خاتمه از کشاورزان خوزستانی خواست، محصول خود را فقط به مراکز دولتی تحویل دهند زیرا میزان قرارداد کشت تابستانه، پائیزه و به خصوص گندم سال زراعی آتی بر اساس مقدار گندم تحویلی به مراکز خرید دولتی محاسبه و بسته خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید