Iranian Agriculture News Agency

قاسمی نژاد گفت:

گندم بنیان خوزستان، بنیان گندم کشور

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، از افزایش عملکرد قابل توجه طرح ملی گندم بنیان در استان خبر داد.

گندم بنیان خوزستان، بنیان گندم کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: تجزیه و تحلیل نتایج اجرای طرح توسعه گندم بنیان، نشانگر نتایج شگرف و به بار نشستن زحمات سه جانبه مدیران، کارشناسان اجرا، محققان مراکز تحقیقات، کشاورزان فهیم و در کنار این گروه‌ها بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف است.

وی افزود: این امر نشان‌دهنده ظرفیت و توانمندی‌های بالا و قابل توجه استان خوزستان در ارتقاء کمی و کیفی تولید و خودکفایی گندم کشور و سایر محصولات زراعی است.

قاسمی‌نژاد در ادامه گفت: نتایج حاصل از برداشت پلاتفرم‌ها نشان از افزایش ۷۰ درصدی در فاز آموزشی ترویجی و افزایش عملکرد به میزان ۳۰ درصد در فاز توسعه طرح نسبت به عملکرد در سایر مزارع گندم استان دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین یادآور شد: این طرح خون تازه‌ای در رگ‌های بخش کشاورزی و حرکتی عظیم به سمت تامین امنیت غذایی کشور است.

وی در پایان ضمن مهم ارزیابی کردن این طرح در استان عنوان کرد: کنترل و مدیریت بیماری‌ها، مدیریت تغذیه، آرایش کشت، مدیریت آبیاری، تراکم بوته در واحد سطح، خاک‌ورزی حفاظتی در مزارع طرح و سرعت بخشی به انتقال دانش فنی، تکنولوژی نوین و مواد جدید نشان از مدیریت‌پذیری مزارع و حرکت به سوی کشاورزی و تولید پایدار .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید