Iranian Agriculture News Agency

در جلسه ستاد برداشت استان مطرح شد:

خرید بیش از 730 هزار تن گندم در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از خرید بیش از 730 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشارزان تا 19 اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

خرید بیش از 730 هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری ایانا در خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد برداشت استان گفت: با شروع فصل برداشت محصولات پائیزه از جمله گندم در استان، تا 19 اردیبهشت ماه بیش از 730 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شد

وی ضمن اشاره به ارقام کشت شده گندم در مزارع استان افزود: 56 درصد از ارقام کشت شده در مزارع استان از نوع مهرگان بوده است.

چنگلوایی با بیان این مطلب که متوسط پروتئین گندم تولید شده در کشور 12 درصد است تصریح کرد: گندم تولید شده در مزارع استان خوزستان دارای 13 درصد پروتئین بوده و این گندم تولیدی استان را نسبت به سایر نقاط کشور شاخص می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین یادآور شد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته با شروع فصل برداشت و خرید تضمینی با پیگیری، شناسایی و معرفی دلالان به مراجع ذیصلاح با آنها برخورد قانونی شده و به شدت مجازات خواهند شد.

چنگلوایی در خاتمه ضمن تاکید بر رضایتمندی مردم و کشاورزان و جلوگیری از فعالیت دلالان گندم در استان عنوان کرد: این نوید را به کشاورزان سخت‌کوش و مردم عزیز می‌دهیم که اجازه نخواهیم داد یک دانه گندم استان از چرخه خرید دولت خارج شده و به دست دلالان بیفتد. 

در ادامه این جلسه نیز محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن تبیین آخرین نتایج طرح گندم بنیان استان افزود: با توجه به اینکه عملکرد مزارع استان به طور متوسط و معمول حدود 4.1 الی 4.2 تن در هکتار می‌باشد، نتایج شگرف و قابل توجه طرح گندم بنیان نشان می‌دهد که مزارع کشت شده در این طرح در فاز آموزشی ترویجی70 درصد و 30 درصد در فاز توسعه بیش از متوسط تولید استان عملکرد دارد.

وی میانگین پلاتفرم‌های برداشت شده از جنوب استان را بیش از 7 تن در هکتار اعلام و تصریح کرد: مدیریت مزارع در این طرح نشان داد که کشاورزان با الگو پذیری از نحوه مدیریت مزرعه و توصیه‌های تحقیقاتی ارائه شده می‌توانند به عملکردهایی بیش از وضع موجود دست یابند تا رسیدن به اهداف امنیت غذایی و پایداری تولید امکانپذیر گردد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان ضمن اشاره به مهار کامل بیماری زنگ در این طرح گفت: کشاورزان و گندمکاران خوزستانی می‌توانند با کسب اطلاعات از نتایج این طرح و انجام بازدیدهای میدانی، این نوع از کشت را که مدیریت جامع و یکپارچه در آن لحاظ شده الگوی کار خود قرار دهند.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید