Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی خبر داد:

استان خوزستان در جایگاه نخست تولید و پرورش گاومیش کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که بیش از 40 درصد گاومیش کشور در استان وجود دارد گفت: استان خوزستان در زمینه صنعت تولید و پروزش گاومیش‌ مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.

استان خوزستان در جایگاه نخست تولید و پرورش گاومیش کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در مراسم افتتاحیه پروژه همزمان پرورش گاومیش شیری و ماهیان گرمابی که در شهرستان کارون برگزار شد اظهار کرد: استان خوزستان در زمینه صنعت تولید و پروزش گاومیش‌ مقام اول کشور را به خود اختصاص داده و بیش از 40 درصد کل گاومیش کشور در خوزستان پرورش می‌یابد.

وی ضمن اشاره به نژاد گاومیش‌های استان افزود: نژادی که در استان خوزستان پرورش می‌یابد بهترین نژاد در سطح آسیا بوده و در این زمینه نیز استان به لحاظ تولید شیر، گوشت و کیفیت جایگاه مطلوبی را در سطح ملی به خود اختصاص داه است.

چنگلوایی در ادامه تصریح کرد: طرحی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم در راستای ایجاد واحدهای صنعتی پرورش گاومیش و توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین اظهار کرد: در این پروژه که برای اولین بار به صورت همزمان با طرح پرورش ماهیان گرمابی به اجرا در خواهد آمد حدود 500 راس گاومیش شیری و در کل با احتساب مولد هزار راس گاومیش پرورش می‌یابد.

وی ضمن اشاره به تولید در این واحد دامپروری یادآور شد: پبش‌بینی می‌شود با اجرای این پروژه سالانه  2 هزار تن شیر، 180 تن گوشت و از حوضچه‌های پرورش ماهی در حدود 50 تن ماهی تولید شود.

چنگلوایی در خاتمه عنوان کرد: با راه‌اندازی این طرح برای 22 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر به صورت غیر مستقیم در شهرستان کارون ایجاد اشتغال خواهد شد.

لازم به یادآوری است، پروژه دامداری 500 راسی پرورش گاومیش توام با پرورش ماهیان گرمابی امروز پنج‌شنبه 11 اردیبهشت ماه با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید