Iranian Agriculture News Agency

غلامرضا شریعتی اظهار کرد:

پیش‌‌بینی تولید 5.5 تا 6 میلیون تن محصلات کشاورزی در استان خوزستان

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان هرساله در جهت امنیت غذایی و اقتصادی کشور گام‌های بلندی برداشته شده است، گفت: امسال در بخش کشاورزی استان شرایط بسیار مطلوبی حاکم است و در همین راستا پیش‌بینی می‌شود که حدود 5.5 تا 6 ملیون تن انواع محصولات کشاورزی از مزارع استان خوزستان تولید و برداشت شود.

پیش‌‌بینی تولید 5.5 تا 6 میلیون تن محصلات کشاورزی در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز 9 اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بندر امام خمینی (ره) در شهرستان ماهشهر اظهار کرد: در بندر امام خمینی در حال حاضر بیش از 2 میلیون تن خوراک دام و طیور وجود دارد اما بعضا در این زمینه یکسری ناهماهنگی هایی بین دستگاهی وجود داشت که نسبت به حل آنها اقدام شده است.

وی با بیان اینکه موجودی ذخایر خوراک دام و طیور به میزان کافی است، افزود: با حضور وزیر جهاد کشاورزی در استان آخرین هماهنگی‌ها برای خروج خوراک دام و طیور از بندر انجام گرفته است تا هرچه سریعتر شاهد خروج این محصول از بندر باشیم تا پس از آن نسبت به توزیع میان تولیدکنندگان کشور اقدام شود.

استاندار خوزستان با اشاره به بحث تولید گندم، تصریح کرد: امسال امیدواریم هستیم که در استان خوزستان یک میلیون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های مختلف استان خریداری شود، همچنین پیش بینی می‌شود که حدود 100 هزار تن کلزا و حدود یک میلیون تن چغندر قند نیز از کشاورزان استان خریداری شود.

شریعتی ادامه داد: امسال شرایط در بخش کشاورزی استان شرایطی مطلوب است و در همین راستا پیش بینی می‌کنیم که حدود 5.5 تا 6 ملیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان خوزستان تولید و برداشت شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: خوزستان هرساله در جهت امنیت غذایی و اقتصادی کشور گام‌های بلندی را برداشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید