Iranian Agriculture News Agency

کاظم خاوازی:

تامین کل ذرت مورد نیاز کشور از بنادر خوزستان

امروز شاهد آزادسازی و توزیع مقادیر قابل توجه دانه ذرت هستیم

وزیر جهاد کشاورزی طی سفر به استان خوزستان و بازدید از بندر امام خمینی (ره) گفت: به یاری خداوند و با برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام شده امروز شاهد آزادسازی و توزیع مقادیر قابل توجه دانه ذرت هستیم.

تامین کل ذرت مورد نیاز کشور از بنادر خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که ما مدیون و مرهون تلاش‌های همه کشاورزان، تولیدکنندگان و بهره‌برداران عزیز هستیم، هدف از سفر به خوزستان را برطرف کردن دغدغه‌های تولید کننده مرغ کشور در زمینه تامین دانه ذرت برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر و موجودی دانه ذرت در کشور به حد کافی بوده و می‌تواند تمام ذرت مورد نیاز کشور را تامین کند که در این زمینه به یاری خداوند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز شاهد آزادسازی و توزیع مقادیر قابل توجه دانه ذرت از بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان هستیم.

وی افزود: از این هفته دانه ذرت با سرعت بالا و به صورت مویرگی به مرغداری‌های سراسر کشور فرستاده خواهد تا در این زمینه نگرانی تولیدکنندگان برطرف شود، ضمن اینکه ذخایر استراتژیک در زمینه دانه ذرت در کشور به حد کافی است.

خاوازی رفع اشکالات در زمینه تامین و توزیع نهاده‌های دامی را از دیگر اهداف سفر به خوزستان برشمرد و گفت: امیدواریم با رفع موانع موجود بتوانیم دانه ذرت را با سرعت بسیار زیاد و به مقدار لازم به دست تولیدکنندگان عزیز سراسر برسانیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و مشکلات کسب‌وکارها اضافه کرد: در جلسات پسا کرونا برنامه‌ریزی شده از تمامی صنعت‌های طیور و گل و گیاه که در زمان شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شدند، حمایت کاملی را داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز کرد: به شدت در حال خرید مرغ روزانه به‌طور متوسط روزانه هزار تن از تولیدکنندگان هستیم تا با قیمت بسیار مناسبی به دست تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برسد و پروتئین بسیار ارزان در اختیار آنها قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید