Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی:

استان خوزستان عمده‌ترین مبداء ورودی نهاده‌های دامی کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، با بیان این مطلب که وزیر جهاد کشاورزی به عنوان اولین سفر استانی خود برای بازدید از بندر امام خمینی (ره) امروز وارد خوزستان شد اظهار کرد: خوزستان عمده‌ترین مبداء ورودی نهاده‌های دامی کشور است و در تامین این نهاده‌ها برای دامداران و مرغداران نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

استان خوزستان عمده‌ترین مبداء ورودی نهاده‌های دامی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: سالانه به طور متوسط معادل 73 تا 75 درصد نهاده‌های دامی از جمله ذرت، کنجاله سویا، جو و دانه سویا از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.

وی افزود: بنابراین استان خوزستان نه تنها در تولید انواع محصولات کشاورزی نقش عمده‌ای در کشور دارد بلکه به دلیل وجود عمده‌ترین مبداء ورودی نهاده‌های دامی در استان در تامین این نهاده‌ها نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.

چنگلوایی در ادامه با بیان این مطلب که اخبرا در زمینه تامین و توزیع نهاده‌های دامی مشکلاتی ایجاد شده بود تصریح کرد: در حال حاضر هیچگونه مشکلی در زمینه تامین نهاده‌های دامی وجود ندارد بلکه امسال بیش از سال‌های گذشته این نهاده‌ها وارد کشور و استان شده است.

وی ضمن اشاره سفر وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: هدف از این سفر به عنوان اولین سفر استانی وزیر جهاد کشاورزی، بازدید میدانی و حضوری از بندر امام خمینی (ره)، اسکله‌ها، کشتی‌های در حال تخلیه، محوطه‌ها، بازدید از کارخانه‌های روغن‌کشی و در خاتمه برگزاری جلسه هماهنگی با حضور استاندار خوزستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم با بررسی‌های میدانی که در این سفر صورت می‌گیرد و تصمیماتی که اتخاذ خواهد شد شاهد تسهیل بیشتر خروج کالا و به خصوص نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی (ره) برای رسیدن به دست دامداران و مرغداران عزیز باشیم.

چنگلوایی با بیان این مطلب که از نظر میزان ورود نهاده‌ها مشکلی وجود ندارد یادآور شد: با توجه به اینکه  94 درصد کنجاله سویا از خارج از کشور وارد می‌شود، در حال حاضر 3 میلیون تن نهاده در انبارهای بندر امام خمینی (ره) وجود دارد و چندین کشتی نیز در لنگرگاه‌ها منتظر ورود هستند بنابراین از نظر تهیه، تدارک، تامین و انتقال نهاده‌ها مشکلی نداریم و به یاری خداوند شاهد تسریع در انتقال این کالا و رسیدن آن به دست متقاضیان خواهیم بود.   

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید