Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی خبر داد:

پیش‌بینی ارتقاء سطح زیر کشت نخیلات به 55 هزار هکتار در 5 سال آینده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود با استفاده از ارقام تجاری، پرمحصول و بازارپسند که جنبه صادراتی دارند بتوانیم سطح کشت نخیلات استان را از 45 هزار هکتار به 55 هزار هکتار افزایش دهیم.

پیش‌بینی ارتقاء سطح زیر کشت نخیلات به 55 هزار هکتار در 5 سال آینده

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: در استان خوزستان 41 هزار هکتار نخیلات وجود دارد که توسط 40 هزار نفر بهره‌بردار مدیریت می‌شود.

وی افزود: محصول خرما از تنوع رقم خوبی برخوردار است به طوری که در استان حدود 75 رقم خرما وجود دارد.

چنگلوایی در ادامه تصریح کرد: از 41 هزار سطح زیر کشت نخیلات سالانه 190 هزار تن خرما برداشت می‌شود که از این میزان 85 هزار تن با ارزشی معادل 120 میلیون دلار در سال به خارج از کشور صادر شده و مابقی یا به مصرف داخل استان می‌رسد و یا به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین ضمن اشاره شهرستان‌هایی که خرما در آنها کشت می‌شود گفت: بیشترین سطح زیر کشت خرما در شهرستان‌های شادگان، آبادان، خرمشهر، ماهشهر و بهبهان بوده و حدود 60 کارگاه فرآوری و بسته‌بندی این محصول نیز در استان فعال هستند که کار خرید، بسته‌بندی و بعضا صادرات خرما را انجام می‌دهند.

چنگلوایی خاطر نشان کرد: در این راستا پیش‌بینی می‌شود با استفاده از ارقام تجاری، پرمحصول و بازارپسند که جنبه صادراتی دارند بتوانیم سطح کشت نخیلات استان را از 41 هزار هکتار به 55 هزار هکتار افزایش دهیم. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خاتمه گفت: با توجه به سطح زیر کشت خرما در استان با انجام فعالیت‌های به‌زراعی شاهد افزایش عملکرد در واحد سطح بین 370 تا 400 هزار تن در سال خواهیم بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید