Iranian Agriculture News Agency

فتح اله ابوعلی:

تاکید مدیرکل شیلات خوزستان به بازسازی ذخایر دریایی

جلسه مشترک ویدیو کنفرانس سازمان شیلات ایران در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان با حضور استان‌های فعال شیلاتی کشور برگزار شد.

تاکید مدیرکل شیلات خوزستان به بازسازی ذخایر دریایی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، در این جلسه که به ریاست ناصر کرمی راد مدیر کل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران در راستای اجرای مصوبات ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا به صورت ویدئوکنفراسی برگزارشد، استان‌های فعال شیلاتی از جمله خوزستان به بیان گزارش عملکرد تولید و تکثیر آبزیان، چالش‌ها و برنامه‌های پیش روی خود در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان پرداختند .

فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان در این جلسه گفت: برنامه‌ریزی کلانی برای استفاده مناسب از ظرفیت‌های جوامع روستایی، آبگیرها و منابع آبی صورت می‌گیرد .

وی همچنین از تدارک‌ برنامه‌های خوبی برای تقویت ذخایر آبزیان در آبهای داخلی، تالاب‌ها و دریاچه پشت سدها خبر داد.

ابوعلی افزود: پیشنهاد ما این است که به موضوع بازسازی ذخایر دریایی اهمیت بیشتری داده شود.

وی خاطر نشان کرد: درسال پیش رو که توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده با توجه به نزولات خوب آسمانی و حضور نیروهای مجرب و مولدین خوب در مراکز تکثیر امیدواریم بتوانیم تولید چشمگیری در بخش شیلات داشته باشیم که البته حل مشکلات شیلات خوزستان اعم از تامین اعتبارات لازم و معرفی نیروهای جوان به جای بازنشستگان در تحقق این هدف اثر گذار خواهد بود .

در دامه این جلسه کوروش میرزایی معاون آبزی‌پروری شیلات خوزستان اظهار کرد: خوزستان سهم برجسته‌ای در توسعه آبزی‌پروری دارد و به علت بارندگی‌های بسیار خوب انتهای سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸، در حوزه تولید و پرورش ماهیان گرمابی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است .

وی تصریح کرد: در فصل تابستان که اکثر صنایع استان به لحاظ اقتصادی شاید دچار معضلاتی باشند که تاثیراتی درکاهش بهره‌وری آنها به دنبال داشته باشد، پرورش ماهیان گرمابی از دستاوردهای مهم شیلات خوزستان است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید