Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد:

چغندرقند محصولی اقتصادی با درآمد بالا برای کشاورزان خوزستانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که در سال گذشته 13 هزار و 300 هکتار از مزارع استان به کشت چغندرقند پائیزه اختصاص یافت اظهار کرد: کشت این محصول بسیار اقتصادی بوده و درآمد بالایی را نصیب کشاورزان عزیز می‌کند.

چغندرقند محصولی اقتصادی با درآمد بالا برای کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: چغندرقند پائیزه یکی از مهمترین محصولات کشاورزی محسوب می‌شود که دارای مزایای بسیار زیادی است. از جمله این مزایا می‌توان به جایگاه این گیاه در تناوب زراعی، مصرف یک سوم آب در هکتار نسبت به چغندرقند بهاره، حاصلخیزی و بهبود خاک و همچنین افزایش عملکرد یک تن در هکتار محصول بعد اشاره کرد.

وی با بیان این مطلب که به ازای کشت هر یک هکتار چغندرقند معادل یک هکتار ذرت و جو علوفه تولید می‌شود افزود: با در نظر گرفتن تمام این مزایا می‌توان گفت این گیاه علاوه بر چند منظوره بودن، محصولی اقتصادی بوده و کشت آن درآمد قابل توجهی را نصیب کشاورزان عزیز می‌کند.

چنگلوایی در ادامه تصریح کرد: در سال زراعی 99-98، محصول چغندرقند در سطح 13 هزار و 300 هکتار کشت شد که این میزان نسبت به سال زراعی قبل 18 درصد افزایش داشته است و امسال عملکردها نشان دهنده برداشت 78 تن در هکتار با عیار بین 15 تا 17 درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به سطح زیر کشت چغندرقند در استان گفت: با توجه به 13 هزار و 300 هکتار سطح زیر کشت این محصول پیش‌بینی می‌شود شاهد رشد 50 درصدی در تولید در استان باشیم.

وی همچنین با بیان این مطلب که کشت چغندرقند مورد استقبال کشاورزان استان قرار گرفته است خاطرنشان کرد: کشاورزان عزیز خوزستانی در حال حاضر آمادگی کشت 30 هزار هکتار چغندرقند را در استان دارند اما به دلیل ظرفیت محدود کارخانجات قند فعلا امکان کشت این میزان از اراضی وجود ندارد که برای رفع این مشکل همزمان کاخانجاتی در استان در حال احداث و تعدادی نیز در شرف آغاز کار احداث هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید