Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی:

باز هم عطر خوش شالیزارهای خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به برگزاری جلسه با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص توسعه کشت شلتوک در استان اظهار کرد: در این جلسه که چندین استان به عنوان معین خوزستان حضور داشتند مقرر شد، از کشت شلتوک و سایر محصولات به صورت جامع و یکپارچه حمایت ‌شود.

باز هم عطر خوش شالیزارهای خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری، یکی از بخش‌هایی که می‌تواند مصداق عینی و عملیاتی کردن این مفهوم باشد بخش کشاورزی است، همانگونه که در سال‌های گذشته نیز این بخش توانست به خوبی معنای اقتصاد مقاومتی را نمایان کرده و به ظهور برساند.

وی افزود: تحریم‌های ظالمانه از یک سو و اخیرا شیوع بیماری کرونا در جهان نیز از سوی دیگر به شدت بخش‌های اقتصادی از جمله بخش کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است به طوری که برخی از کشورهای صادر کننده محصولات کشاورزی دنیا از هم اکنون صادرات بعضی از اقلام خود از جمله گندم، برنج، آرد و سایر محصولات را ممنوع و یا با اعمال محدودیت‌های شدید انجام می‌دهند.

چنگلوایی در ادامه تصریح کرد: با توجه به منابع موجود در ایران و به خصوص در خوزستان به عنوان مهمترین قطب و تولید کننده محصولات کشاورزی کشور، باید تلاش کنیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود، امسال نیز مانند تابستان سال گذشته شاهد رشد حداکثری کشت در استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن اشاره به دستور ریاست جمهور مبنی بر توسعه کشت به خصوص در خوزستان اظهار کرد: در جلسه‌ای که پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ماه با حضور چندین استان به عنوان معین خوزستان با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، مقرر شد به صورت جامع و یکپارچه از توسعه کشت شلتوک و سایر محصولات در خوزستان حمایت شود.

وی با بیان این مطلب که تا پایان هفته جلسات کارشناسی در این خصوص با سازمان آب و برق خوزستان برگزار خواهد شد گفت: در این جلسه میزان سطح کشت نهایی در استان تعیین و اعلام خواهد شد.

چنگلوایی ضمن اشاره به سطح پیشنهادی اولیه کشت در استان عنوان کرد: سطحی که به عنوان پیشنهاد اولیه کشت محصولات زراعی در استان مطرح شده است معادل 386 هزار هکتار بدون احتساب کشت‌های دایمی و نیشکر می‌باشد که از این میزان 200 هزار هکتار برنج، 100 هزار هکتار ذرت و مابقی نیز سایر محصولات را دربر می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه بیان کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت انواع محصولات کشاورزی در استان، پیش‌بینی می‌شود در بسیاری از محصولات شاهد رشد قابل توجهی باشیم که از جمله این محصولات می‌توان به رشد 15 درصدی گندم، 100 درصدی کلزا و 50 درصدی چغندرقند اشاره کرد.

وی در پایان یادآور شد: برای شلتوک و سایر محصولات نیز با توجه به سطح زیر کشت و در نهایت عملکردی که از کشت حاصل می‌شود میزان رشد نسبت به سال قبل متغیر خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید