Iranian Agriculture News Agency

ژاله کریمی‌نژاد:

گل واژه "جهش تولید" در پرتو همت جهادگران کشاورزی

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پیامی ضمن اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی پاییزه در استان، به تلاشگران جهاد کشاورزی و کشاورزان سخت‌کوش برای تلاش در ارتقاء بخش کشاورزی استان دست‌مریزاد گفت.

گل واژه "جهش تولید" در پرتو همت جهادگران کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، ژاله کریمی‌نژاد رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان طی پیامی ضمن اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات  کشاورزی پاییزه در استان، به جهادگران کشاورزی و کشاورزان سخت‌کوش برای تلاش در ارتقاء بخش کشاورزی استان دست‌مریزاد گفت.

در متن پیام ژاله کریمی‌نژاد آمده است:  

فرصت‌ها را باید قدر دانست چرا که بنا به فرمایش مولای متقیان حضرت علی (ع) می گذرند، زود هم می‌گذرند همانند ابرهای بهاری... اما از تهدید، فرصت ساختن؛ خود قصه دیگریست بویژه آنکه هدف مقدسی چون تامین نان سفره‌های هم وطنان عزیزمان مد نظر باشد.

یک روز تحریم‌ها قد علم کردند و چاره‌ای نمی‌ماند جز برنامه‌ریزی، رشد و توسعه متوازن.

در این میان گل واژه‌ای می‌روید با معنایی بس ژرف از کلام گهربار رهبری بزرگ و فرزانه... "اقتصاد مقاومتی"...

یک نبرد نابرابر پیش روست. از آنها تحریم ظالمانه و از ما مبارزه ... و در این میان باید  مقاومت کنی، رشد کنی، اقتصادت را پویا کنی و تاج افتخار و خوداتکایی بر سر هم میهنان چشم انتظارت بزنی. اینجاست که جهادگر کشاورزی به تمام معنی به میدان می‌آید او که از ایل و تبار سنگرسازان بی سنگر و جهادگران دوران دفاع مقدس است، این بار هم مردانه به میدان می‌آید و لباس رزمی دیگر در سنگر تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی بر تن می‌کند.

راستی او یک مانع بزرگ دیگر هم پیش روی دارد... تغییرات اقلیمی... یک سال حاصل دسترنج کشاورزان عزیز را خشکسالی بی سابقه به یغما می‌برد و سال بعد سیل بنیان برکن بدون هیچ رحم و شفقتی می‌آید و مزارع زرنشان گندم و کلزا را یکی پس از دیگری به زیر آب می‌برد. در این میان ما می‌مانیم  با پایان تلخ یک سیلاب، آغاز راهی سخت برای جبران این روزها و پرداخت خسارت 24 هزار نفر کشاورز شریف و سخت کوش آسیب دیده از سیل و او قول می‌دهد که تا آخرین پرونده در کنار آخرین کشاورز پر تلاش این خطه ایستاده است چرا که این دو در کنار هم بوده، هستند و خواهند بود برای فتح قله‌های سربلندی بخش کشاورزی.  

جالب آنکه در همان هنگام خوزستان زرخیز پرچمدار گندم کشور می‌شود. ایستاده بر جایگاه نخست برای هشتمین سال پیاپی چرا که خشکسالی سال قبل هم نتوانسته بود این گوی سبقت را از او برباید. او گندم و سایر محصولات را بدون ذره‌ای خسارت با تلاش شبانه‌روزی از گزند ملخ آسیایی و صحرایی نیز دور می‌نماید و بدین‌سان جهادگر بی‌ادعای کشاورزی مدال معنوی افتخار بر گردن خود می‌آویزد، چرا که به قول کشتی‌بان این کشتی بزرگ، "سیل هم حریف سیل تولید گندم خوزستان نشد" .

و... امروز بیماری جهان شمول کرونا ناخواسته در زندگیمان بدجور سرک کشیده و جهادگر کشاورزی باز هم در ایام برداشت محصولات اساسی رزمی دگر دارد برای امنیت غذایی، برای سلامت علیه کرونا، علیه تحریم‌ها برای شکوفایی اقتصاد مقاومتی... تا از تک تک این شکوفه‌ها تابلویی خوش نقش و نگار  از جنس برکت بسازد، بر سفره‌های رنگین شهروندان عزیز ایرانی....

من امروز آموختم در شرایط سخت تحریم‌ها و اقتصاد مقاومتی درخت تنومند بخش کشاورزی خوزستان بسی ریشه دوانده و رشد و توسعه یافته است، بر تارک اقتصاد این مرزوبوم می‌درخشد، بر قله رفیع تولیدات کشاورزی ایران اسلامی ایستاده، نان 11 میلیون نفر، برنج 13 میلیون نفر، شکر 30 میلیون نفر و ... را تامین می‌نماید.

در بسیاری از محصولات و موضوعات از جمله ذرت، کلزا، صادرات خرما، فعالیت‌های زیربنایی، گل مریم، تولید محصولات صادرات محور و... نیز دارای جایگاه نخست است و جهادگر کشاورزی هر روز جهادی دیگر دارد برای لبیک به رهبر فرزانه‌اش و سرفرازی بزرگ مردمان این سرزمین مقدس.

امسال براستی جهش تولید برای ما مفهومی دیگر دارد پیش بینی  15 درصد رشد تولید گندم، 100 درصد رشد تولید کلزا و 50 درصد رشد تولید چغندر قند.

همسنگر گرامی‌ام، جهادگر کشاورزی کشاورز عزیز، دست مریزاد و زنده باد...

ژاله کریمی نژاد  

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

فروردین 1399

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید