Iranian Agriculture News Agency

میرزایی اظهار کرد:

تولید بیش از ۵۰ میلیون قطعه لارو کپور در مرکز شهید ملکی اهواز

معاون آبزی پروری شیلات خوزستان از تولید بیش از ۵۰ میلیون قطعه لارو کپور در مرکز شهید ملکی اهواز خبر داد.

تولید بیش از ۵۰ میلیون قطعه لارو کپور در مرکز شهید ملکی اهواز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خوزستان، کوروش میرزایی معاون آبزی پروری شیلات استان در جریان بازدید از مرکز شهید ملکی اهواز اظهار کرد: امروز اولین گروه از مولدین کپور وارد سالن مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز شد و به زودی این مرکز آماده تأمین بچه ماهی مورد نیاز بخش خصوصی به منظور تولید پرورش ماهی در استان خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مرکز تکثیر ماهی شهید ملکی اهواز محل نگهداری و پرورش لارو تولیدی ماهیان بومی از مرکز دشت آزادگان است، گفت: اقدامات لازم برای تحویل گیری و پرورش لارو بومی قبل از شروع تکثیر مرکز دشت صورت پذیرفته و هم اکنون چهار استخر ۲ هکتاری برای ورود لارو ماهیان بومی (عنزه و برزم) آبگیری شده و از روزهای آتی استخرهای دیگری نیز آبگیری خواهند شد.

معاون آبزی پروری شیلات خوزستان ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی شده نزدیک به همین تعداد لارو ماهیان بومی به این مرکز وارد و از خردادماه بچه ماهی مورد نیاز منابع آبی و مزارع استان به تعداد ۲۷ میلیون قطعه تا پایان تابستان تحویل داده شود.

میرزایی در پایان بیان کرد: گونه‌های تولیدی این مرکز شامل انواع بچه ماهی بومی اعم از شیربت، بنی، گطان، عنزه و همچنین کپور معمولی و فیتوفاک و بیگهد و کپور علفخوار است و ضمن اینکه در این مرکز انواع گونه‌های ماهیان هندی به عنوان ذخایر قابل تکثیر وجود دارد.

لازم به یادآوری است، مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی در ۲۰ کیلومتری جنوب اهواز در مجاورت روستای بیوض یک واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید