Iranian Agriculture News Agency

بهروز مباشر:

مبارزه با کرونا ویروس و سلامت کارکنان، رسالت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

مدیر امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و در استان و لزوم مبارزه با این ویروس، با هدف سلامت کارکنان و مردم اظهار کرد: برای مبارزه با این بیماری و جلوگیری از شیوع آن بیش از 600 میلیون ریال مواد ضدعفونی کننده و لوازم بهداشتی خریداری و توزیع شد.

مبارزه با کرونا ویروس و سلامت کارکنان، رسالت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خوزستان، بهروز مباشر مدیر امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پس از انتشار ویروس کرونا در کشور و در استان خوزستان، جلسه‌ای با دستور راهکارهای پیشگیری و مبارزه با این ویروس و با هدف سلامت پرسنل مراجعه کنندگان سازمان و ادارات شهرستانی برگزار شد که در این جلسه قوانینی مصوب و به سرعت اجرا شد.

وی افزود: از جمله این اقدامات که در جهت حفظ سلامت کارکنان و مراجعه کنندگان سازمان و همچنین شیوع بیماری کرونا انجام شد می‌توان به عدم استفاده از دستگاه کارت ساعت، عدم حضور همکاران بیمار در محل کار، عدم برگزاری نماز جماعت، استفاده از دورکاری، استقرار میز بهداشت در در‌های ورودی و خروجی سازمان و انجام تست با دستگاه تب سنج، استفاده از خط تلفن مستقیم جهت انجام امور رفاهی و عدم مراجعه حضوری برای بازنشستگان اشاره کرد.

مباشر در ادامه ضمن تاکید بر ضدعفونی کردن محیط به عنوان یکی از راه‌های مهم مقابله با ویروس کرونا گفت: ضدعفونی کردن روزانه دستگیره‌ها، فضا و دکمه‌های آسانسور و فضای داخلی و خارجی سازمان، استفاده از سمپاش‌های اداره کل دامپزشکی جهت ضدعفونی کردن اماکن (دفتر استان و شهرستان‌ها) و همچنین آموزش نیروهای مرتبط برای استفاده از دستگاه‌های سمپاش از جمله اقدامات مهمی دیگری است که در راستای مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط سازمان جهاد کشاورزی خوزستان انجام شده است.

مدیر امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که در راستای پیشگیری از شیوع بیماری ساعت کار بانوان شاغلی که فرزند زیر 6 سال دارند کاهش یافته و از ساعت 10 تا 13 می‌باشد افزود: همچنین با هماهنگی مدیران مربوطه با مرخصی بانوان شاغلی که فرزندان آنها به دلیل تعطیلی مدارس و مهدهای کودک نیاز به مراقبت در منزل دارند موافقت شد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: لوازم مورد نیاز برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از جمله الکل، لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده با هزینه‌ای بالغ بر 600 میلیون ریال خریداری و در سطح دفتر استان و ادارات شهرستانی توزیع شد.

مباشر همچنین گفت: در راستای حضور حداقلی کارکنان در سازمان در جهت پیشگیری از شیوع بیماری و با توجه به دستورالعمل استانداری خوزستان مبنی بر حشور حداقل 50 درصد نیروها در محل خدمت، ابلاغ انجام و با معرفی اسامی، مجوز دورکاری و حضور 50 درصدی کارکنان در سازمان و ادارات شهرستانی صادر شد.

مدیر امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه ضمن اشاره به تعطیلی استخر و سالن‌های ورزشی سازمان تا پایان سال تصریح کرد: استفاده از ماسک و دستکش برای رانندگان استیجاری و سازمان نیز به دلیل مواجهه و تردد بیشتر در شهر الزامی شد.

بهروز مباشر یادآور شد: طبق دستور استاندار خوزستان ساعت کار کارکنان تا 17 اسفند ماه کاهش یافته و از ساعت 10 تا 15:30 دقیقه اعلام شد، همچنین در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا علاوه بر کنترل و تست مراجعین با دستگاه تب سنج یک دستگاه تب سنج نیز جهت سلامت همکاران در سازمان مستقر و اضافه شد.

وی ضمن اشاره به استفاده از لیوان‌های یک بار مصرف برای آب آشامیدنی و چای گفت: برای ضدعفونی کردن سطوح و اماکن سازمان در دفتر استان و شهرستان‌ها از وایتکس و آب (1 لیتر وایتکس و 99 لیتر آب) و برای ضدعفونی نمودن دست‌ها، دستگیره‌ها، میزها، دکمه‌های آسانسور و رایانه‌ها از الکل و آب (30 درصد آب و 70 درصد الکل) استفاده شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تمهیداتی اندیشیده شد تا افراد بیمار با استفاده از معرفی نامه به کلنیک شهید حکیم معرفی و در صورت نیاز به درمان از طریق این کلینیک جهت انجام امور درمانی به بیمارستان‌های معین معرفی شوند.

مباشر با بیان این مطلب که سازمان جهاد کشاورزی خوزستان علاوه بر رسالت درون سازمانی در جهت مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در فعالیت‌های برون سازمانی نیز مشارکت داشته است عنوان کرد: رزمایشی در روز سه‌شنبه 27 اسفند ماه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مبارزه با این بیماری برگزار شد که با توجه به استقرار بسیج در سازمان و هماهنگی‌ها و پیگیری‌های جناب سرهنگ فرهادزاده فرمانده حوزه بسیج ادارات و کارمندان شهدای جهاد کشاورزی خوزستان مقرر شد که سازمان جهاد کشاورزی نیز در این رزمایش حضوری فعال داشته باشد.  

مدیر امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان ضمن ابراز خرسندی از مشارکت در این امر مهم اظهار نمود: با یاری خداوند بزرگ و مساعدت همکاران جهادی ضمن حضوری فعال در این رزمایش، تمام امکانات برای مشارکت در این امر بسیج و مهیا شد. 

لازم به یادآوری است، همکاران ما در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با شماره تلفن 33359592 در راستای مراجعه غیر حضوری آماده پاسخگویی و خدمت‌رسانی به بهره‌برداران و هم‌استانی‌های عزیز است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید