Iranian Agriculture News Agency

از سوی تعاون روستایی خوزستان صورت گرفت

خرید یک‌سوم گندم و کلزا در شبکه تعاونی‌های کشور

مدیر سازمان تعاون روستایی خوزستان ضمن اشاره به اینکه حدود یک هفتم گندم و یک هشتم کلزای کشور توسط سازمان تعاون روستایی استان خریداری شده گفت: سازمان تعاون روستایی خوزستان توانست در سال گذشته خرید یک سوم گندم و کلزا در شبکه تعاونی‌های کشور را به خود اختصاص دهد.

خرید یک‌سوم گندم و کلزا در شبکه تعاونی‌های کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، جمشید بنی‌فری مدیر سازمان تعاون روستایی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا اظهار نمود: سازمان تعاون روستایی خوزستان در سال گذشته با خرید 920 هزار تن گندم و 35 هزار تن کلزا، در زمینه خرید این محصولات در کشور حرف اول را می‌زند که با در نظر گرفتن شرایط خاص استان در زمان وقوع سیل توانستیم این میزان خرید را در کشور ثبت کنیم.

وی ضمن اشاره به جلسات فشرده‌ای که در این خصوص با رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد افزود: ضمن بررسی مشکلاتی از جمله مشکل حمل و نقل در این جلسات توانستیم به نتایج مطلوبی دست یابیم.

بنی‌فری در ادامه بیان کرد: امیدواریم با توجه به افزایش سطوح زیر کشت گندم و کلزا در سال جاری شاهد رشد 20 تا 25 درصدی خرید این محصولات در استان باشیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان با بیان این مطلب که قرارداد خرید گندم امسال با شرکت غله و بازرگانی و اتحادیه تعاون روستایی کشور بسته شده است اظهار نمود: قرارداد کلزا نیز امسال به روال سابق در استان بسته خواهد شد.

وی در ادامه گفت: سازمان تعاون روستایی استان از بدو شروع کشت در سال زراعی جاری چه در زمان کشت با تولید بذر، در زمان داشت با تامین و توزیع کود و نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز و همچنین در زمان برداشت گندم و کلزا در کنار سازمان جهاد کشاورزی استان ایستاده‌ و در حال خدمت به کشاورز استان است.

جمشید بنی فری همچنین ضمن اشاره به اینکه حدود یک هفتم گندم و یک هشتم کلزای کشور توسط سازمان تعاون روستایی استان خریداری شده  یادآور شد: در سال گذشته سازمان تعاون روستایی استان با خرید یک سوم کل گندم و کلزا در میان شبکه تعاونی روستای کشور، برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات استان را رقم زد.  

وی عنوان کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای خرید محصول امسال در استان می‌توان به کالیبره شدن دستگاه‌های رطوبت‌سنج، استانداردسازی باسکول‌ها، ضدعفونی کردن مراکز خرید و بازدید و مورد تایید قرار گرفتن مراکز خرید با هماهنگی غله اشاره کرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان ضمن اشاره به آمادگی  65 مرکز خرید گندم در سال جدید در استان اعلام کرد: با توجه به افزایش سطح زیر کشت کلزا در سال زراعی جاری مراکز خرید کلزا از 33 مرکز در سال گذشته به 43 مرکز ارتقا یافته است.

وی با بیان این مطلب که آمادگی کامل برای خرید گندم و کلزا در تمام شهرستان‌های استان وجود دارد اظهار کرد: در تمام شهرستا‌ها زیرساخت‌های لازم برای خرید هر چه بهتر این محصولات نسبت به سال‌های قبل پیش‌بینی و آماده شده است.

بنی فری گفت: برای اینکه امسال به نحو بهتری کلزا را در استان خریداری کنیم 5 دستگاه خشک‌کن کلزا خریداری شده که این خشک‌کن‌ها در شهرهایی که از سطح زیر کشت بالاتری برخوردارند از جمله شوش، بهبهان، دزفول و شوشتر مستقر می‌شوند و این دستگاه‌ها عملا توانایی خشک کردن 80 تن کلزا در روز را دارند که این کار می‌تواند قابلیت نگهداری کلزا را افزایش دهد.

این مقام مسئول در ادامه ضمن اشاره به زیرساخت‌های خوب سازمان تعاون روستایی استان تاکید کرد: با توجه به بسته شدن قرارداد کلزا در استان انتظار می‌رود از این زیرساخت‌ها در زمینه خرید این محصول به نحو احسن استفاده شود و اگر بخش خصوصی نیز در این زمینه از امکانات و زیرساخت‌های مناسب برخوردار است میتوانیم طی یک رقابت سالم خرید امسال را مدیریت کنیم.

بنی فری در پایان با اشاره به این مطلب که سازمان تعاون روستایی به عنوان بازوی توانمند سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچون سال‌های گذشته در بحث خرید گندم و کلزا با تمام ظرفیت حضور خواهد داشت گفت: ما آمادگی داریم به عنوان سزبازان اقتصادی بخش کشاورزی، کلزا و گندم را با پنس از مزارع استان برداشت و جمع آوری کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید