Iranian Agriculture News Agency

حجت الاسلام والمسلمین آفرین آباده

قرآن کریم مبنای اندیشه فکری و اعتقادی ما بوده و جامعه باید برای حرکت در مسیر قرآن ترغیب شود

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه قرآن مبنای همه امورات و اندیشه فکری و اعتقادی ما است گفت: قرآن مکمل امر امامت و ولایت است و باید جامعه را برای حرکت در مسیر قرآن ترغیب کنیم.

قرآن کریم مبنای اندیشه فکری و اعتقادی ما بوده و جامعه باید برای حرکت در مسیر قرآن ترغیب شود

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، حجت الاسلام محمدعلی آفرین آباده در مرحله مقدماتی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی ویژه روستائیان و عشایر کشور که در سالن شهید فریدنیا سازمان جهادکشاورزی خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه قرآن مبنای همه امورات و اندیشه فکری و اعتقادی ما است اظهار نمود: قرآن مکمل امر امامت و ولایت و مسیر روشنی است که باید جوانان و مردم را تشویق و ترغیب کنیم که در این مسیر قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح نمود: برخی از قاریان تلاوت و قرائت قرآن کریم را وسیله ای برای نزدیکی به مسئولان و فخر فروشی به مردم فخر قرار می‌دهند.

وی با اشاره به احادیث امام صادق (ع) در خصوص قاریان قرآن کریم اضافه کرد: بعضی قاریان قرآن در جامعه ما به دنبال مطرح کردن خود هستند که این امر گاهی به شیوه‌های منفی و گاهی به شیوه مثبت است.

امام جمعه شهرستان ویس قرآن، سنت، اجماع و عقل را منابع مجتهدان و استنباط محاکم شرعیه دانست و ابراز کرد: قرآن آن چیزی است که ما برای اجرای احکام از آن استفاده می‌کنیم و اصل استنباط احکام شرعیه قرآن است و عمل به احکام شرعیه عمل به قرآن است.

وی تاکید کرد: بسیاری از افراد فکر می‌کنند رساله فقط  در خصوص نماز و روزه نوشته شده است ولی باید گفت که همه احکام از جمله احکام کسب و کار و تجارت، خوردن و آشامیدن و نماز جمعه که مسائل سیاسی و اجتماعی است و ... در رساله‌ها وجود دارد.

حجت الاسلام آفرین آباده با اشاره به اینکه رساله آن چیزی است که مسلمانان به آن نیاز دارند و قرآن استفاده از آن را توصیه می‌کند، خطاب به قاریان در جلسه اذعان داشت: خداوند برای شما قاریان قرآن یک اجر، پاداش و ثواب قرار داده است.

وی با بیان اینکه خواندن قرآن، بلا را از جامعه و خانه دور می‌کند افزود: وقتی مکان شهر ما منور به نور قرآن شود، خداوند به حرمت آن هر نوع بلایی را از آن شهر دور می‌کند، این بلا می‌تواند جنی و یا انسی باشد؛ همچنین خداوند بلای آخرت را از کسی که به قرآن گوش می‌دهد نیز دور می‌کند.

لازم به یادآوری است، این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران و با حضور ۸۰ نفر از روستائیان و عشایر سراسر استان برگزار شد و داوری این مسابقات را استاد چنانی، یاسر داوودی و ناجی حیدری بر عهده داشتند.

مسابقات برادران در رشته های قرائت، اذان، حفظ یک جزء، پنج جزء و ۱۰ جزء، دعاخوانی و تفسیر موضوعی و بخش خواهران در رشته های ترتیل، حفظ یک جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء و تفسیر موضوعی برگزار شد و نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری راه پیدا کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید