Iranian Agriculture News Agency

اسفندیاری پور اعلام کرد:

کشت گندم در 6 میلیون هکتار از مزارع کشور

مشاور وزیر و مدیر طرح گندم کشور در سفر به خوزستان ضمن اشاره به این مطلب که خوزستان یکی از استان‌های مهم و طلایه‌دار تولید گندم کشور است گفت: گندم استان خوزستان از نظر کیفیت جزء گندم‌های ممتاز و درجه یک کشور محسوب می‌شود.

کشت گندم در 6 میلیون هکتار از مزارع کشور

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، اسماعیل اسفندیاری پور، مشاور وزیر و مدیر طرح گندم کشور طی سفر به خوزستان و بازدید از مزارع گندم ضمن اشاره به اجرای طرح ملی گندم بنیان اظهار کرد: با توجه به تجارب به دست آمده در این پروژه همچنان تلاش می‌کنیم در جهت حفظ تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح گام‌های موثری برداریم.

وی ضمن اشاره به اهمیت کشت گندم در سطح کلان کشوری عنوان کرد: امسال 6 میلیون هکتار کشت گندم در کشور برنامه‌ریزی شد که در حال حاضر 2 میلیون هکتار گندم آبی و 4 میلیون و 30 هزار هکتار گندم دیم در سراسر کشور کشت شده که این میزان کشت از پیش‌بینی کشوری بیشتر بوده است.

اسفندیاری پور در ادامه تصریح کرد: به دلیل میزان بارندگی و پراکنش مناسبی که وجود داشت وضعیت رشد و سطح سبز گندم از سال گذشته در بیشتر استان‌ها بهتر بوده و امیدواریم امسال نیز متناسب با نیاز، گندم در داخل کشور تولید شود.

مشاور وزیر و مدیر طح گندم وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به رتبه اول و جایگاه خوزستان در تولید گندم کشور گفت: خوزستان به عنوان یکی از استان‌های محوری و مهم در تولید گندم کشور محسوب می‌شود که گندم آن هم به جهت میزان تولید و هم از نظر کیفیت دارای اهمیت بسزایی است.

وی در ادامه گفت: گندم تولید شده در استان خوزستان جزء گندم‌های ممتاز و درجه یک کشور بوده و در بعضی از ارقام آن تا 14 درصد حاوی پروتئین است که با مدیریت زراعی مناسب این کیفیت مطلوبتر نیز خواهد شد.

اسفندیاری اذعان کرد: چشم امید کشور به تولید گندم خوزستان است و در این راستا طرح ملی گندم بنیان فرصت جدیدی است برای تولید گندم آبی و استفاده کشاورزان از تجربیات این پروژه که منجر به افزایش عملکرد قابل توجه و تولید گندم بیشتر می‌شود.

مشاور وزیر و مدیر طرح گندم کشور در پایان با بیان این مطلب که استان خوزستان در زمینه مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز وضعیت مطلوبی دارد افزود: امیدواریم پتانسیل نهفته‌ای که در استان برای تولید گندم وجود دارد به ظرفیت بالفعل تبدیل شده و برای تحقق آرمان خودکفایی و استمرار آن فرصت جدیدی در کشور ایجاد شود.    

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید