Iranian Agriculture News Agency

با اجرای طرح ملی گندم بنیان در خوزستان رخ می‌دهد

افزایش تولید گندم بیش از 2 میلیون تن

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با اجرای طرح ملی گندم بنیان در 4 سال میزان تولید گندم در این استان به 2 میلیون و 540 هزار تن افزایش خواهد یافت.

 افزایش تولید گندم  بیش از 2 میلیون تن

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه طرح ملی گندم بنیان اظهار کرد: اجرای این طرح در کشور خون تازه و گرمی در شریان‌های بخش کشاورزی و تولید است.

وی افزود: اجرای این طرح در استان مزایای بیشماری دارد که از جمله آن می‌توان به افزایش تولید و خرید گندم اشاره کرد.

قاسمی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: از مزایای این طرح افزایش 400 تا 500 هزار تنی خرید گندم در سال جاری است که پیش‌بینی می‌شود در طول 4 سال اجرا به تولید 2 میلیون و 540 هزار تن و خرید بیش از 2 تن گندم دست یابیم.

وی مزایای دیگر اجرای این طرح را هدفمند شدن فعالیت مراکز تحقیقات، مشارکت بخش خصوصی در اجرای این طرح، آشتی کارشناسان پهنه با مزارع و احساس نیاز کشاورزان به داده‌های تحقیقاتی و حضور کارشناسان پهنه عنوان کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، اجرای چنین طرحی را برای مجموعه اجرا و تحقیقات و همچنین دلسوزان بخش کشاورزی و تولید استان یک پروژه اساسی و مهم برشمرد و گفت: باید با استفاده از تمام توان و همه پتانسیل‌ و ظرفیت‌ها برای اجرای هرچه بهتر آن تلاش کرد.

وی همچنین یادآور شد: این پروژه در سال آینده توسعه 3 برابری خواهد داشت و در سال چهارم به کشت در حدود 200 هزار هکتار در استان دست خواهیم یافت.

قاسمی‌نژاد افزود: در راستای اجرای طرح ملی گندم بنیان پلاتفرم‌ها و همچنین فاز توسعه مزارع باید از نظر عملیات داشت از جمله تغذیه تکمیلی، کود ازته، مدیریت آبیاری، علف‌های هرز و مدیریت قارچ‌کش‌ها مورد پایش قرار گیرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اجرای طرح ملی گندم بنیان در سطح ملی گفت: از سال آینده همه استان‌های کشور تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت که در این راستا مقرر گردید 24 نفر از کارشناسان استان فارس در روزهای آتی از پلاتفرم‌های آموزشی، تحقیقاتی و فاز توسعه مزارع طرح ملی گندم بنیان خوزستان بازدید کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید