Iranian Agriculture News Agency

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

اخذ 400 برند استاندارد در دهه 90 در بخش کشاورزی

برپایی نمایشگاه عرضه محصولات گواهی شده از ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه در اهواز

مسئول دفتر محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از اخذ 400 برند استاندارد در دهه 90 در بخش کشاورزی استان خوزستان خبر داد.

اخذ 400 برند استاندارد در دهه 90 در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خوزستان، ژاله کریمی‌نژاد مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و مسئول دفتر محیط زیست و سلامت غذا در جلسه هماهنگی نمایشگاه عرضه محصولات گواهی شده و دارای حد مجاز آلاینده ها اظهار کرد: در ماده 143 برنامه پنجم توسعه کشور به مدیریت 25 درصدی مزارع کشور جهت محصولات گواهی شده اشاره شده است.

وی افزود: همچنین در برنامه ششم توسعه نیز بر حضور سازمان‌های مربوط دیگر در کنار سازمان جهاد کشاورزی تاکید شده زیرا امکان وجود مشکل سلامتی محصول پس از برداشت محصولات وجود دارد.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه گفت: تلاش برای تولید محصول ارگانیک و گواهی شده و دارای حد مجاز آلاینده ها در راستای عمل به دستورات دینی و تکالیف قانونی است.

کریمی‌نژاد افزود: بخش کشاورزی استان خوزستان در دهه 90 موفق به اخذ 400 برند استاندارد شد.

در بخش دیگری از این جلسه کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر 305 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش IPM  قرار دارند که بخش‌های دولتی و خصوصی را شامل می‌شود.

خدادادیان به  وجود 11 انسکتاریوم فعال در استان اشاره نمود و افزود: سطح مبارزه بیولوژیک در استان 43 هزار هکتار بوده که 8 هزار و 585 هکتار آن توسط زنبور براکون و مابقی توسط زنبور تلنموس صورت گرفته است.

وی به ارسال 74 نمونه به اداره کل استاندارد جهت اخذ برند اشاره نمود و اظهار کرد: محصولات IPM استان شامل خرما و درختان مرکبات می باشند .

همچنین در پایان این جلسه کریمی‌نژاد از تمامی بهره‌برداران خوزستانی که دوستدار محیط زیست بوده و مزارع خود را با شیوه‌های سازگار با محیط زیست مدیریت می‌کنند دعوت کرد تا در این نمایشگاه که از اولین روز دهه مبارک فجر به مدت 4 روز برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

گفتنی است، نمایشگاه عرضه محصولات گواهی شده و دارای حد مجاز آلاینده‌ها با همکاری شهرداری از 12 تا 15 بهمن ماه در اهواز برپا خواهد شد و تولیدکنندگان در این نمایشگاه به عرضه محصولات گواهی شده و دارای حد مجازآلاینده‌ها در حوزه تولیدات گیاهی و دامی خواهند پرداخت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید