Iranian Agriculture News Agency

نیرومند عنوان کرد:

20 مجتمع دامپروری صنعتی فعال در استان خوزستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، از فعالیت 20 مجتمع دامپروری صنعتی با کاربردهای مختلف در شهرستان‌های استان خبر داد.

20 مجتمع دامپروری صنعتی فعال در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه صنعت دامپروری و تنظیم نظام عرضه و تقاضای آن در استان اظهار کرد: مجتمع‌های دامپروری صنعتی یکی از شاخصه‌های اصلی تولید به حساب آمده و جزء بخش‌هایی محسوب می‌شود که بیشترین تولید در بخش گوشت قرمز و شیر را بر عهده داشته و جز  تولیدکنندگان اصلی دامپروری استان به شمار می‌روند.

وی افزود: در حال حاضر 20 مجتمع دامپروری صنعتی با کاربردهای مختلف جهت تولید گوشت قرمز و یا شیر در شهرستان‌های استان مشغول به فعالیت هستند.

نیرومند در ادامه ضمن اشاره به تهیه نهاده‌های مورد نیاز دامداران اذعان داشت: در بحث نهاده‌ ها شرکت پشتیبانی امور دام تنظیم کننده بازار مذکور بوده و اصل تهیه نهاده از طریق سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی انجام خواهد شد و دامداران از طریق این سامانه و با در دست داشتن کد شناسه یکتای خود می‌توانند به مقدار مورد نیاز خرید نهاده ر ا از طریق سامانه انجام دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: از جمله مباحث مورد بحث در این جلسه می‌توان به ضرورت ایجاد زنجیره گوشت قرمز در استان اشاره کرد که قرار است با استفاده از کشتارگاه صنعتی دام خرمشهر و تولیدکنندگان شاخص گوشت قرمز ایجاد و در نهایت با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید