Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی عنوان کرد:

اعطای تسهیلات بدون محدودیت به متقاضیان احداث گلخانه در استان خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به تولید 10 برابری محصولات کشاورزی در کشت‌های گلخانه‌‌ای اظهار کرد: به متقاضیان احداث گلخانه در استان خوزستان بدون محدودیت تسهیلات اعطا می‌شود.

اعطای تسهیلات بدون محدودیت به متقاضیان احداث گلخانه در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد گلخانه‌های استان گفت: توسعه گلخانه‌ها از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی و یکی از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در این راستای احداث گلخانه بدون محدودیت تسهیلات به متقاضیان اعطا می‌شود افزود: کاهش مصرف آب به کمتر از یک دهم، نسبت به کشت در فضای باز، افزایش میزان تولید به میزان ده برابر، تولید خارج از فصل با قیمت مناسب از ویژگی‌های مهم این نوع کشت است.

چنگلوایی ادامه داد: کشت گلخانه‌ای ساماندهی بازار و جلوگیری از نوسان قیمت، افزایش بهره‌وری عوامل تولید و کمک به امنیت غذایی را نیز به دنبال خواهد داشت.

در ادامه جلسه حسنی نسب مدیر باغبانی سازمان گفت: ۲۰۹ طرح گلخانه‌ای در استان با مساحت ۹۵ و ۶ دهم هکتار در استان در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: 70.6 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، اشتغال پایدار روستایی، کمیته فنی و اعتباری برای ۱۱ طرح به مساحت ۴ و نیم هکتار پرداخت شده است.

وی تصریح نمود: همچنین از خرداد ماه سال جاری تا کنون ۲۴۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به بانک معرفی شده که شامل ۷ درصد سود برای مناطق کم برخوردار و ۹ درصد جهت مناطق برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید