Iranian Agriculture News Agency

عبدالامیر نیرومند اظهار کرد:

تشکیل کمیته نظارت فنی و کنترل کیفی خوراک دام، طیور و آبزیان در استان خوزستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تشکیل کمیته نظارت فنی و کنترل کیفی خوراک دام، طیور و آبزیان با هدف تامین امنیت غذایی در استان خبر داد.

تشکیل کمیته نظارت فنی و کنترل کیفی خوراک دام، طیور و آبزیان در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: طبق ابلاغیه مقام عالی وزارت و در راستای اجرای ماده 30 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، کمیته‌ای جهت نظارت فنی و کنترل کیفی خوراک دام، طیور و آبزیان با هدف تامین امنیت غذایی در استان تشکیل شد و اولین جلسه آن در آذر ماه برگزار شد.

وی با بیان این مطلب که اعضا این کمیته از سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل استاندارد، سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی، اداره کل دامپزشکی و اداره کل شیلات تشکیل شده افزود: از اهداف مهم دیگر این تشکیل این کمیته می‌توان به ارتقاء خوراک دام از طریق اعمال نظارت فنی و سایر اقدامات کنترل کیفی به تفکیک در هر یک از حلقه‌های زنجیره خوراک دام و صدور گواهی کنتل کیفی به منظور افزایش کیفیت و بهره‌وری محصولات و فرآورده‌های دامی اشاره کرد.

نیرومند در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه 70 تا 80 درصد هزینه‌های تولید در واحدهای دامداری مربوط به تغذیه می‌باشد، نظارت بر تولید و توزیع خوراک دام توسط این کمیته ضمن افزایش بهره‌وری و عملکرد، کاهش هزینه‌های تولید را برای دامداران را به دنبال خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان حوزه فعالیت این کمیته را نظارت فنی و کنترل کیفی بر واردات خوراک دام آماده یا اولیه در مبادی ورودی و خروجی، مزارع تولید مواد اولیه خوراک دام، خوراک دام در اماکن ذخیره‌سازی و حمل و نقل خوراک دام، تولید هرگونه خوراک دام در کارخانجات تولیدکننده خوراک دام آماده، پودر ماهی، مکمل و ... و مصرف خوراک دام در مزارع پرورش دام برشمرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید