Iranian Agriculture News Agency

چنگلوایی از برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی خبر داد

فرصتی جدید برای دستیابی به امنیت غذایی و حفاظت از منابع تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها، آبیاری و آبرسانی، تجهیزات گلخانه‌ای، دام و طیور، شیلات و آبزیان را فرصتی برای دستیابی به امنیت غذایی و حفاظت از منابع تولید برشمرد.

فرصتی جدید برای دستیابی به امنیت غذایی و حفاظت از منابع تولید

به گزارش خبرنگار ایانا از استان خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها، آبیاری و آبرسانی، تجهیزات گلخانه‌ای، دام و طیور، شیلات و آبزیان را فرصتی برای دستیابی به امنیت غذایی و حفاظت از منابع تولید دانست.

در پیام کیخسرو چنگلوایی آمده است:

خداوند بزرگ را شاکریم که در سال "رونق تولید"  موفقیت های بزرگی  را در بخش کشاورزی استان بدست آورده ایم ، بدیهی است  با روحیه تلاش و مدیریت جهادی رسیدن به افق های پیش رو  از جمله امنیت غذایی و حفظ و حراست از منابع تولید همچنان از اولویت های مهم این سازمان خواهد بود. در سال 1392 کل تولیدات بخش کشاورزی کشور حدود 82 میلیون تن بود و در حال حاضر این میزان از مرز 122 میلیون تن گذشته است . ضمن اینکه در سال  1392 انرژی مورد نیاز روزانه از محل تولیدات داخلی 57 درصد بود که این میزان در حال حاضر به 81 درصد ارتقاء یافته که در این زمینه شاهد رشد چشمگیری بوده‌ایم. در استان خوزستان نیز در زمینه افزایش تولیدات کشاورزی و کمک به امنیت غذایی موفقیت های قابل توجهی حاصل شده است ، از جمله آن می‌توان به ارتقاء تولید محصولات کشاورزی از 12.2 میلیون تن در سال 1392 به بیش از 16.2 میلیون تن در حال حاضر اشاره نمود.  تولید 1 میلیون و 650 هزار تن گندم در استان و تولید 3 برابری این محصول نسبت به نیاز استان یکی دیگر از توفیق های اخیر می باشد . در زمینه تولید شکر و با توجه به نیاز 135 هزار تنی استان به این محصول در سال جاری موفق به تولید 700 هزار تن شکر شدیم که این میزان 6.7 برابر نیاز استان بوده و شکر مورد نیاز   24میلیون نفر ایرانی را تامین می‌کند ضمن اینکه در حال حاضر بیش از 97 درصد چغندرقند پاییزه کشور در استان خوزستان کشت می‌شود.

ذکر این نکته نیز بسیار مهم است که یکی از  مهمترین چالش‌های بخش کشاورزی در دنیا مقوله آب و خاک است که با عنایت مقام معظم رهبری و اذن ایشان اقدامات قابل توجهی از جمله  فاز اول طرح احیاء 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان و ایلام  انجام  شده است .  

بدیهی است ، در شرایط فعلی اقتصاد مقاومتی نهمین نمایشگاه بین المللی  صنایع و ماشین آلات کشاورزی ، نهاده ها ، آبیاری و آبرسانی ، تجهیزات گلخانهای  ، دام و طیور ، شیلات و آبزیان فرصتی است برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار در بخش کشاورزی. لذا شایسته است استفاده حداکثری از این شرایط به عمل آمده تا شاهد شکوفایی بیش ازپیش بخش کشاورزی در استان زرخیزمان باشیم. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید