Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

پیش‌بینی برداشت 3 برابری کلزا نسبت به سال گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به افزایش حجم تولید محصولات کشاورزی استراتژیک از جمله چغندرقند و گندم در استان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته بیش از 2.5 تا 3 برابر دانه روغنی کلزا در استان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 3 برابری کلزا نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی در جلسه پیش‌بینی و هماهنگی برداشت محصولات پاییزه استان ضمن اعلام این خبر گفت: به یاری خداوند در سال زراعی جاری سطح زیر کشت محصولات کشاورزی استان نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته و پیش‌بینی می‌شود این ارتقاء در چغندرقند با بیش از 300 هزار تن افزایش محصول و کلزا با افزایش 2.5 تا 3 برابری تولید نسبت به سال گذشته همراه باشد.

وی ضمن اشاره به میزان سطح زیر کشت کلزا در استان اظهار کرد: امسال کشت کلزا در همه شهرستان‌های استان خوزستان انجام شده به طوری که شاهد کشت مزارعی با سطوح بالای 100 هکتار در برخی از شهرستان‌های استان بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برداشت کلزا از مزارع استان به 376 دستگاه کمباین نیاز خواهد بود که در این راستا شرایط برای توزیع متوازن و متعادل این تعداد کمباین در استان مهیا شده است.

چنگلوایی گفت: در سال زراعی 98-97 میزان برداشت کلزا از مزارع استان 50 هزار تن بوده که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این میزان به 114 تا 120 هزار تن ارتقاء یابد.

وی متوسط کلزای تحویلی هر کشاورز در کشور را 7.5 تن عنوان کرد و افزود: این شاخص در استان خوزستان 13.5 تن بوده و این تقریبا 2 برابر سرانه تحویل کلزا در کشور است.

چنگلوایی در پایان ضمن اشاره به توسعه و افزایش مراکز خرید کلزا بر تامین خشک‌کن‌های مورد نیاز کشاورزان استان تاکید کرد.    

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید