Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی عنوان کرد:

30 درصد سطح زیر کشت کلزای کشور در استان خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که ضریب خوداتکایی تولید روغن در استان از 4 درصد در سال 93-92 به 67 درصد در سال 99-98 ارتقاء خواهد یافت اظهار کرد: 30 درصد سطح زیر کشت کلزای کشور در استان خوزستان انجام شده است.

30 درصد سطح زیر کشت کلزای کشور در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: کلزا یکی از محصولات راهبردی و پاشنه آشیل تولید محصولات کشاورزی در کشور است.

وی افزود: علی‌رغم همه موفقیت‌های بدست آمده ضریب خوداتکایی تولید روغن در کشور 16 درصد بوده و 84 درصد روغن کشور از خارج وارد کشور شده و منجر به خروج سالانه 4 میلیارد دلار ارز از کشور می‌شود که در این راستا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی‌های وزارت متبوع ما باید به حداکثر ضریب خوداتکایی در تولید روغن دست یابیم.

چنگلوایی در ادامه گفت: در سال 1392 ضریب خوداتکایی استان در تولید روغن 4 درصد بود و این در حالی است که اکنون توانستیم به 29 درصد ضریب خوداتکایی در استان دست یابیم یعنی 29 درصد روغن در استان تامین می‌شود.

وی ضمن اشاره به نهضت کشت کلزا در استان اظهار کرد: با راه‌اندازی نهضت کشت کلزا در استان و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین نیاز کشور، در حال حاضر 30 درصد سطح زیر کشت کلزای کشور در استان خوزستان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان تصریح کرد: با توجه به میزان سطح زیر کشت کلزا در استان پیش‌بینی می‌شود که میزان خوداتکایی در تولید روغن از 29 درصد به 67 درصد ارتقاء یابد.   

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید