Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی:

کشاورزان پر تلاش با مدیریت مزارع، عملکرد و تولید را ارتقا دهند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن شکرگزاری از درگاه باریتعالی به پاس بارش رحمت الهی در روزهای اخیر از کشاورزان پرتلاش دعوت نمود تا با مدیریت مزارع، عملکرد و تولید را ارتقا دهند.

کشاورزان پر تلاش با مدیریت مزارع، عملکرد و تولید را ارتقا دهند

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خداوند متعال را برای بارش رحمت الهی که موجب خوشحالی مردم از جمله بهره‌برداران بخش کشاورزی  گردید، سپاس می گوییم.

وی در ادامه اظهار نمود: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارندگی در روزهای آتی انتظار می‌رود، کشاورزان عزیز عملیات زراعی لازم را مد نظر قرار دهند. از جمله:

 تسریع در کشت محصولات دیم با توجه به بارندگی‌های موثر اخیر با کارنده های مناسب بخصوص در محصولات راهبردی  شامل گندم و کلزا و استفاده از بذور گواهی شده، همچنین استفاده از کودهای پایه ( فسفاته، پتاسه و ازت) در زمان کاشت برای محصولات آبی و دیم .

وی افزود: در مرحله داشت در مزارع گندم و کلزا  استفاده از کود سرک و تقسیط آن سبب افزایش بهره‌وری می گردد  .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین پایش مزارع  گندم، کلزا و چغندر قند را به لحاظ کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها و کنترل آنها در مراحل اولیه بسیار  ضروری دانست‌ .

کیخسرو چنگلوایی افزود: در فرصت باقیمانده تا پایان کشت زارعان از کارنده‌های مناسب برای اعمال کشاورزی حفاظتی استفاده نمایند تا ضمن افزایش ماده آلی خاک، حفاظت از  محیط زیست نیز امکان پذیر گردد.

وی در پایان از مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها، مسئولان مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان پهنه خواست، نهایت همکاری را در این زمینه با کشاورزان عزیز بعمل آورند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید